5 Cara Berpantang Sendiri Di Rumah

Jangan sesekali berasa sedih jika anda terpaksa berpantang secara sendirian di rumah. Anda boleh mempelajari beberapa cara apabila berpantang sendiri. Ketahui apa perkara penting yang harus anda lakukan.



Pakai bengkung
Jika anda tahu akan berpantang sendiri, pelajari cara untuk memakai bengkung. Anda boleh minta bantuan suami sebelum dia ke pejabat.


Cari tukang urut
Anda harus melakukan persediaan lebih awal. Cari tukang urut bagi penjagaan badan anda selepas bersalin. Ini kerana, badan kita nak pakai lama.


Beri tugasan pada suami
Anda harus berbincang dengan suami untuk mengagihkan tugasan agar kurang bebanan. Suami pada ketika ini memainkan peranan penting jika anda berpantang secara sendirian. Jangan lupa untuk utamakan kesihatan diri.


Mandikan bayi
Mandikan bayi secara berdiri dan bukannya mencangkung. Seeloknya mandikan pada jam 10 pagi ke atas. Jika berkesempatan, suami boleh tolong mandikan bayi sebelum pergi kerja.

Memasak
Anda boleh memilih menu pantang yang sedap untuk santapan sekeluarga. Masak terus untuk makan malam agar anda tidak melakukan satu kerja berulang kali.

Selamat mencuba. Paling penting jangan lupa pakai corset. Kalau perut nampak dah tak cantik, orang mengata plak... so please la pakai hokey....
Click sini islalisacorset.com


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...