3 Mitos Orang Lama Yang Patut Ditinggalkan

Ada beberapa mitos orang lama yang patut anda tinggalkan kerana ia mampu memberi manfaat kepada diri anda. Mitos sudah lama digunakan sejak bertahun-tahun. Jom, selidik fakta di sebalik mitos tersebut.


Tidak boleh makan nenas
Para ibu hamil dilarang untuk memakan nenas muda kerana ia mampu menyebabkan keguguran.

Fakta:
Apa yang membahayakan para ibu hamil adalah buah nenas muda. Manakala buah nenas matang sangat baik untuk perkembangan janin kerana ia mengandungi kalsium, Vitamin C, Vitamin A, natrium, zat besi dan juga serat.




Tidak boleh minum ais
Mitos mengatakan para ibu hamil tidak boleh minum minuman berais kerana bayi akan membesar dan ia memberi kesulitan di saat kelahiran.

Fakta:
Sebenarnya para ibu hamil dilarang minum minuman manis yang berais kerana ia mengandungi gula yang banyak.

Tidak boleh ambil ubat-ubatan
Ada yang mengatakan pengambilan ubat boleh menyebabkan bayi membesar dan sukar lahir.

Fakta:
Ia bergantung kepada pengambilan ubat tersebut. Ada juga beberapa jenis ubat tertentu membahayakan janin. Namun, tidak semua ubat berbahaya. Anda harus mendapatkan nasihat doktor terlebih dahulu.

Bagi girls kat luar sana... Untuk lebih mujarab , Uolls kena lah pakai Korset tuk dapatkan bentuk badan yang kurus, ramping dan cantik dengan pantas dan selamat 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...