5 Sebab Mengapa Wanita Perlu Aktif Bersukan


Bersukan adalah penting untuk kesihatan. Tidak kira bagi lelaki mahupun wanita. Untuk mengekalkan diri anda agar bersukan, sentiasa terapkan akan kebaikan bersukan itu dalam diri anda.


Tidur Lebih Lena
Apabila anda mendapat tidur yang cukup, badan anda akan berasa lebih segar. Ini kerana akiviti bersukan mampu mengurangkan tahap tekanan anda.

Jantung Sihat
Bersukan mampu mengawal tekanan darah anda. Selain itu, ia juga mampu meningkatkan pengaliran darah, meningkatkan kadar pembekalan oksigen ke jantung serta meningkatkan tahap kolestrol dalam darah.


Tulang Kuat
Dengan bersukan juga, ia dapat mengurangkan kecederaan dan kelemaham tulang di samping meningkatkan ketumpatan darah.




Awet Muda
Bersukan juga dapat melambatkan proses penuaan di mana anda kelihatan lebih muda berbanding usia anda. Ini kerana anda akan kekal aktif dan sihat dalam jangka masa lebih lama.


Kurang Risiko Kanser
Fakta mengatakan bahawa jika seseorang itu aktif, kadar untuk terkena penyakit kanser adalah lebih rendah. Ini kerana bersukan meningkatkan sisa perkumuhan dalam sistem penghadaman kita.

Inginkan keselesaan ketika bersukan? Dengan kainnya yang tahan lasak, ia tidak panas apabila dipakai. Anda boleh cuba sport bra Islalisa sekarang! Jangan lepaskan peluang!





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...