5 Jenis Senaman Agar Pinggang Ramping

Image result for masalah perut buncit wanita

Ingin mengatasi masalah perut buncit?
 Berikut adalah beberapa tips ringkas untuk membantu anda kempiskan perut. Kurangkan 5kg 5 Minggu yang sekaligus membincangkan tentang cara-cara untuk membuang lemak.
Penting kualiti daripada kuantiti! Tidak perlu melaku beratus-ratus sit ups setiap hari! 1 ataupun 2 sessi seminggu dengan latihan berkualiti adalah lebih baik.


1.Untuk merangsangkan otot abs anda setiap sessi, pelbagaikan latihan seperti squat.anda boleh melakukan sendiri dirumah.
2.Fokus semasa latihan! Make sure its your abs that is doing the work dan bukan bahagian otot yang lain (back, leher dll).
3.Untuk sessi workout, lakukan 2-3 latihan yang berbeza. Sebagai panduan, stick to 3 set bagi setiap exercise.
4.Latihan workout yang terbaik tidak akan menolong anda untuk kempiskan perut selagi adanya lapisan lemak antara otot dan kulit!
5.Penjagaan makanan adalah mustahak untuk memeliki bahagian perut yang cantik! Elakkan makanan berminyak, garam. Minum banyak air dan pastikan anda mengamalkan diet yang seimbang.. 
Image result for latihan kardio di rumah
Latihan cardio ataupun bersukan adalah cara yang sesuai untuk membakar kalori.kita boleh lakukannya sendiri dirumah. Disiplinkan diri untuk mendapat hasil yang ideal.Tidak perlu mengambil masa yang lama hanya 30-40minit hari hari. 
Jika anda telahpun kurangkan lemak badan tetapi tidak lagi nampak hasil yang cantik, kurangkan pengambilan sodium (yang takung air badan) dan make sure semasa latihan. Tingkatkan ulangan workout ataupun squat jika perlu!

Exercise? Sis pakailah sport bra pasti rasa lagi selesa. Melompat pun tak rasa goyang buah dada.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...