Monday, December 5, 2016

5 Cara Halang Rumah Tangga Cerai Berai



Baru tak sampai setahun kahwin dah nak cerai. Apa yang buatkan cerai, adalah masalah keewangan, dan tak tahu perangai lelaki tu sebenarnya kaki kikis, kaki perempuan, kaki pukul...
Memang patut la perempuan tu minta cerai. Tapi kalau masalah lain yang tak serius, please la consider masa depan perkahwinan you all. Paling penting anak-anak. Diorang akan mengalami masalah psikologi yang teruk disebabkan alasan you all yang tak munasabah. Jadi buatlah sesuatu yang baik demi masa depan generasi akan datang.
Admin nak share 5 tips untuk mengatasi masalah cerai ni sebelum jadi barah yang sukar nak ubati.



1. Komunikasi, komunikasi dan komunikasi
Kerapkan berkomunikasi bersama teman hidup anda kerana dalam rumah tangga, percakapan sesama sendiri mengukuhkan lagi perhubungan apabila kita berkongsi pendapat, perasaan dan masalah.


2. Meminta maaf dan cepat memaafkan kesalahan yang dilakukan
Jika berlaku pertelingkahan atau salah faham, segeralah untuk meminta maaf dan berjanji untuk tidak mengulanginya lagi. Patuh pada janji dan  ikrar semasa saat pernikahan. Jika pasangan anda meminta maaf, segeralah memaafkan dan berbaik semula.

3. Setia, jujur dan hormat
Ketiga-tiga ini amatlah penting dalam setiap perhubungan demi menjaga ikatan itu agar kekal lama dan tidak berakhir dengan penceraian. Jangan sesekali curang dengan pasangan anda kerana buruk padahnya jika ada orang ketiga.

4. Tolak pemikiran tentang cerai
Jika anda menghadapi masalah dalam rumah tangga, elakkan dari memikirkan tentang penceraian. Cuba berhadapan dengan masalah itu dan tanganinya dengan jalan yang baik. Fikirkan dahulu tentang anak-anak dan kesannya jika bercerai.


5. Kongsi dan tangani masalah kewangan bersama
Sememangnya suami adalah ketua keluarga yang wajib untuk menyara isi keluarga. Namun, jika si suami mempunyai masalah kewangan, si isteri hendaklah bersama untuk menyelesaikannya. Bantu meringankan beban dengan ikhtiar menjalankan bisnes kecil-kecilkan atau alternatif untuk kembali bekerja. Tidak salah jika isteri bantu suami, atau sebaliknya. Bukannya angkat kaki dan tinggalkannya saja.


Ok semoga you all dapat manfaat dari atikel ni, mulakan dengan bismillah dan faham yang Tuhan itu Maha Pengasih dan Maha Penyayang. Jadi kita kenalah menjadi seorang yang pengasih dan penyayang juga. sebab itu yang menjadi tuntutan utama semasa kita di dunia ini.

Penting you all kalau dah kahwin jaga badan, agar sentiasa nampak ramping, cantik dan menarik. Lelaki ini memanglah suka pada bentuk badan yang cantik. Itu dah jadi lumrah alam semulajadi.
Maka admin pinta, please la pakai korset at least you all akan nampak lebih mantap, ramping, slim dan menarik, dan husband you all pun lebih sayang kan you. Kalau nak cerai dan kahwin baru mestilah lagi nak kena jaga body tau. Jadi Please pakai korset ye...

No comments:

Post a Comment

PENDAFTARAN SYARIKAT Syarikat ini telah didaftarkan secara sah dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) pada atas nama "One Stop Media Production" (SSM 002185302K ) bagi menjalankan urusan perniagaan secara online dan offline. Sekian, Terimakasih.

Bukti Kejujuran Syarikat KLIK SINI

GR

PA

fbcs

nas