5 Cara Elakkan Penceraian Pada Wanita



Benci! Geram dengan husband, rupa-rupanya dia dah ada perempuan lain. Bukan main lagi berwhaspp.. sorang-sorang. Malam tadi bila saya cek handset ada perempuan yang panggil dia sayang!.
Geramnya... kesetiaan yang kita kasi dibalas dengan khianat!

Dah tak tahan lagi hidup dengan orang hipokrit ni! Depan kita bersayang-sayang. Belakang kita rupanya ada perempuan lain yang dipanggil sayang!.

Oklah admin nak nasihat sikit pada isteri dan bakal isteri yang akan melangsungkan perkahwinan, semoga dapatlah elakkan penceraian ni. Bukan apa kita sebagai manusia tak lepas dari godaan, ujian dunia ni.




Langkah pertama adalah, sabar – Selepas berkahwin anda mula cuba saling kenal mengenal antara satu sama lain. Suami dan isteri akan mula menyelami hati budi masing-masing, keluarga masing-masing dan juga sahabat handai serta kenangan silam yang muncul sekali sekala. Ini satu pengalaman rumit dan memerlukan daya tahan dan bersedia menerima segala kemungkinan. Oleh itu bersabarlah dan harungi serta sesuaikan diri. Elak cerai!

Langkah kedua adalah, sabar – Bila dah masing-masing mula kenal, maka terbongkarlah kebusukan serta kesemua pekung di dada yang selama ini kemas terkunci dalam sorokan diri. Sebelum bersama hanya yang indah dan hebat sahaja dipamerkan, tidak pernah suami kentut ketika bersama kekasihnya, tetapi suami akan selamba lepaskan kentut ketika menonton tv nbersama isteri yang sudah lama bersama. Begitu juga isteri akan mendedahkan segala pekungnya. Terima kenyataan dan bersabarlah.

Langkah ketiga adalah, sabar – Banyak ayat-ayat power pujian selama ini dihamburkan sebelum berkahwin bertukar menjadi ayat-ayat pedih dan menusuk kalbu setiap kali berlaku salah faham dan pertengkaran. Bodoh, bangang, celaka, kurang ajar dan lain-lain akan terkeluar dengan tidak disangka-sangka apabila kemarahan menguasai jiwa. Bagi suami yang menerimanya, tiada cara lain selain daripada bersabar. Elak cerai!

Langkah keempat adalah, sabar – Jika sebelum berkahwin pasangan hanya akan nampak segala yang baik sahaja pada pasangannya, selepas berkahwin, semakin lama hanya yang buruk sahaja di cari dan ditemui. Pasangan seolah-olah tidak lagi menjadi makhluk yang mampu berbut baik sebaliknya seperti makhluk yang tahu hanya kejahatan sebagai amalan hidupnya. Biasalah, terima hakikat kebaikan yang dilakukan hanya untuk mencari redha Allah dan bukannya untuk cari redha pasangan..jadi bersabarlah. Elak cerai!

Langkah kelima adalah, sabar – Isteri akan mula mencabar dan minta diceraikan setiap kali berlaku pergaduhan. Terhambur kata-kata pedih, ugutan dan segala satu macam lagi taktik agar suami kasi talak. Sikit-sikit minta cerai, sikit-sikit cabut lari ke rumah mertua dan sebagainya. Jika hak menjatuhkan talak ada pada isteri, tentu dalam tempoh sebulan suaminya akan kena talak lebih dari seratus kali. Jangan melenting, terima kenyataan dan bawa bersabar. Elak cerai!
Begitulah jika berlaku lagi apa sahaja masalah rumah tangga, sebesar manapun cabaran yang dilalui, ulang semua 5 langkah yangs aya sebutkan di atas. Saya ulang lagi kesemua langkah untuk mengerlakkan cerai di bawah:
SABAR
SABAR
SABAR
SABAR
SABAR

Amalkan dan anda sudah pasti berjaya dalam pengurusan rumah tangga…..anda juga boleh gunakan langkah yang sama dalam urusan perkongsian dalam perniagaan dengan rakan kongsi.
Selamat bersabar…! dan elak cerai daripada berlaku…ia adalah jalan terakhir dan bukannya mukadimah pergaduhan !


Kalau dah tak tahan sabar, dan memang dah tak boleh nak sabar, dan tak sabar lagi dah. Tahap gaban rasa marah benci dan memakan diri sendiri, Lebih baik lah cerai. Cerai pun tak la haram pun. kalau dah masuk kategori memakan diri sendiri tu, adalah wajib you bercerai sebelum, diri sendiri hancur lebur dan tak boleh lagi nak diselamatkan. Atau anak-anak akan jadi mangsa seterusnya.

Lelaki bukannya seorang, ada ramai lagi lelaki yang baik-baik yang boleh buat suami. Dah bercerai, boleh lagi bina masjid yang baru dengan azam baru, harapan baru dan orang baru.

So, ingatlah penaja ktia, kalau nak kahwin lagi, kenalah jaga body you... So you all masih lagi ada harapan untuk bertemu dengan pasangan yang terindah. Jangan lupa pakai korset untuk dapakan kembali bentuk badan yang cantik dan menarik.
Klik sini .

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...