Monday, September 26, 2016

8 Rahsia Amalan Turunkan Berat Badan



Kadangkala rasa macam jeles tengok orang yang punyai berat badan yang idea, ramping, cantik dan menarik. Kita ni... alahai lemak sana sini, nak bangun nampak lemak berlapis, duduk pun nampak punggung besar, lemak kat perut jadi banyak lapisan, paha pulak susah nak gerak. Sikit-sikit rasa cramp kaki ni. Jadi you all jangan biarkan lama-lama sampai berat badan anda memcecah obesiti. 
Wei! berat badan naik susah nak bergaya, sebab nak cari size pun tak ada. Jadi you all cubalah ikuti tips ini. Hasil tip ini bersandarikan pada pengalaman dan kajian ilmiah saintifik. Cubalah buat kesemuanya sekali, ok




1) Makan malam rendah sodium
Menurut penulis buku The Small Change Diet, Keri Gans, RD, jika ingin menghindari bangun dengan perut kembung, kurangi garam saat makan malam. Alternatif terbaik adalah memakan sayuran sehat yang dikukus dan makanan kaya protein tanpa lemak. Garamnya, harus dikurangi sedapat mungkin.




2) Bersenam Waktu Malam
Sudah jadi rahasia umum exercise malam membantu Anda menurunkan berat badan. Jika Anda fikir exercise sebelum tidur akan membuat susah lelap, itu tidak benar. Menurut survei yang dilakukan oleh National Sleep Foundation tahun 2013, 56- 67% dari orang-orang yang bersenam malam hari, buatkan tidur anda lebih baik.



3) Buat Sendiri Lunch Anda
Beli makanan atau lunch di restoran biasakan akan mengandungi banyak lemak, gula dan kurang serat sayuran. Jadi buat sendiri salad anda, masakan yang berkhasiat tiap kali ke pejabat / tempat kerja jadikan anda lebih mudah untuk anda bakar lemak di badan anda.

4) Minum lebih banyak mineral water
Air putih membersihkan sistem pencernaan di tubuh Anda, dan membantu membuang kelebihan air dalam tubuh. Sebaiknya berhenti minum satu jam sebelum tidur.

5) Tidur dalam gelap
Cahaya dapat menghalangi tubuh untuk memproduksi melatonin. Zat ini merupakan antioksidan murni yang juga dapat membantu meningkatkan kualiti tidur you all. Tidur yang baik salah satunya dapat meningkatkan metabolisme, sehingga makanan dapat lebih mudah dicerna dan kita tidak cepat lapar. Tidur yang baik juga akan mengurangi nafsu untuk bangun dan buka peti ais cari makanan.


6) Turunkan suhu kamar
Menurut National Institute of Health, orang yang tidur di ruangan dengan temperatur 18 Celsius kehilangan 7 kalori lebih banyak dari yang tidur di suhu sekitar 23 derajat Celsius.


8) Pakai Corset
Fakta
*Pemakaian  corset dapat mengurangkan lemak   di bahagian perut dan paha agar nampak slim
*Corset dapat  membetulkan posisi dan struktur badan
*Corser dapat  memberikan bentuk badan yang menawan .
*Corset dapat  melancarkan aliran darah
*Corset memberikan   bentuk badan yang menawan

You all kalau nak cuba pakai korset, Pilih Islalisa Corset. Kualiti yang bagus, servis terbaik dan pantas. click sini http://islalisacorset.com


No comments:

Post a Comment

PENDAFTARAN SYARIKAT Syarikat ini telah didaftarkan secara sah dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) pada atas nama "One Stop Media Production" (SSM 002185302K ) bagi menjalankan urusan perniagaan secara online dan offline. Sekian, Terimakasih.

Bukti Kejujuran Syarikat KLIK SINI

GR

PA

fbcs

nas