Kisah Benar Budak Bagaimana Budak IPTA Kuruskan Badan Tampa Suppliment




Berat badan naik semasa di universiti
Saya merupakan seeorang bekas pelajar yang baru sahaja bergraduasi pada bulan September 2013. Sebelum ini saya mengamalkan pemakanan yang sangat tidak sihat . menjadi seorang pelajar kadang kala boleh membuat kan kita rasa sangat stress dan keinginan untuk makan sangat tinggi tanpa mengira waktu. pemakanan yang salah di mana saya tidak suka mengambil sarapan pagi kerana akan berasa mual. Saya mengambil makanan berat pada tengahari dan malam dan lebih selesa makan di waktu malam pada kuantiti yang banyak seperti nasi yang penuh, maggi goreng. Sebagai contoh saya tidak gemar untuk makan sayur menyebabkan selera saya beralih kepada ayam goreng, telur dan sambal yang merupakan makanan kegemaran saya setiap hari. Antara penyebab kenaikan berat badan saya yang utama ialah Nasi Lemak. Saya merupakan peminat tegar makanan bersantan dan bergoreng. Saya pernah mencuba utuk kurus pada tahun 2011 hingga sanggup memakai duit PTPTN saya semata-mata untuk kurus tetapi gagal disebabkan produk tersebut tak kena dengan diri saya dan tiada perubahan langsung pada diri saya , menyebabkan berat badan saya naik mendadak sehingga ramai orang menegur penampilan saya ketika di Universiti. Saya juga gemar tido selepas makan dan kurang mengambil aktiviti riadah yang dianjurkan di universiti.

Oleh itu dia mengamalkan pemakanan dan gaya hidup yang sihat. Nasihatnya lagi
10 Amalan Diet Untuk Kurangkan berat badan?
Amalkan makan bijiran, oat
Minum yogurt
Minum green tea
Makan mengikut jumlah kalori diperlukan selalu. (Untuk panduan dan belajar menyusun diet untuk keperluan kalori, dapatkan eBook Kevin Panduan Kurang 5kg 5 Minggu)
Membuat cardio tiap malam or menari
Makan buah-buahan segar .
Eat healthy foods only tapi ada seminggu sekali untuk cheat day.
Kena ingat kita makan bukan untuk kepuasan tetapi makan untuk sihat.
Bangun awal pagi dan jangan skip breakfast walaupun kita tak rasa lapar.
Satu tips yang saya amalkan sampai sekarang elakkan atau kurangkan makanan fast food. Baru saya sedar, bahawa fast food la pembawa kegemukkan saya.


Ok semoga mendapat manfaat, sekarang ni terdapat banyak lambakan produk kurus tiruan yang berada di pasaran menyebabkan ramai yang mengambilnya mengalami masalah kesihatan. Jadi kita kenalah berhati-hati dan pilih langkah yang selamat.

Ada tak antara you all yang mengalami masalah jerawat? Nak rawat jerawat tampa suppliment yang boleh bahayakan buah pinggang dan bebas krim yang mengandungi logam?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...