5 Cara Hilangkan Jerawat Dengan Pantas



Tengah excited nak bersiap-siap nak pergi dating, nampak pula jerawat yang baru tumbuh depan cermin. Semalam tak ada pun, hari nak pergi dating baru nak tumbuh. Hishhh..Spoil. Benci betullah!

Tak rasa konfiden pula kalau orang nampak jerawat ni. Obvious sangat! Mesti sidia akan tegur kalau  ternampak nanti. Malulah kalau kena tegur.

Dah, jangan nak menggelabah sangat, tentu ada cara nak tutup jerawat ni. Paling simple, tentulah guna concealer dan make-up.

Trick nak sembunyikan jerawat kenalah ikut cara yang betul takut jerawat membesar dan melarat pula nanti. So, lets follow the instruction untuk sorok jerawat hodoh ini dengan kaedah yang betul.

1) Elakkan memicit jerawat
Andai dipicit ia akan menjadi kering dan membentuk ‘cincin’ di kawasan sekitarnya. Susah nak tutup dengan make-up kalau dah jadi macam tu.


2) Halang Benjolan membesar
Ambil tuala dan bilas dengan air suam. Tuam pada jerawat selama 10 minit. Pastikan suhu tuala sentiasa panas bagi memudahkan pembukaan liang . Jika malas nak guna cara ni, nak mandi hot shower pun boleh.

3) Bersihkan kawasan berjerawat
Sapukan cleanser di sekitar kawasan berkenaan. Tapi, lakukan dengan lembut dan elakkan menggosok dengan kuat. Kemudian, gunakan oil-free moisturizer.

4) Lakukan touch up
Gunakan concealer di sekitar benjolan jerawat. Langkah Ini akan menutup kemerahan sekitar jerawat.

5) Finishing
Akhir sekali, sapukan sedikit make-up powder di atas permukaan yang berjerawat sehingga jerawat tidak lagi kelihatan.

Kalau ada nak hilangkan jerawat, dan kasi kulit tegang boleh la try guna photon ultrasonics. Mesin ini mampu berikan gegaran ultra 3 juta sesaat untuk serapan serum pada tahap maksima dan menggunakan tenaga gelombang cahaya warna merah, biru dan hijau, baik tau untuk pertumbuhan sel kulit yang baru. ok  boleh klik gambar. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...