Petua Tradisional Menghilangkan Bekas Jerawat Menggunakan bahan dalam dapur anda



1 - Menggunakan Bengkuang 
Bengkuang berguna membuat kulit wajah seseorang menjadi segar dan putih, tapi sedikit orang yang tau jika sebanarnya bengkuang juga bermanfaat untuk menghilangkan bekas jerawat.
Siapkan buah bengkuang 1 biji
Kupas kulit bengkuangnya
Kemudian parutlah bengkuang tersebut
Tempelkan hasil parutan bengkuang ke area wajah yang terdapat bekas jerawatnya.
Diamkan hasil parutan bengkuang yang ditempel sekitar 15 menitan.
Bilas dengan air yang bersih, cara ini paling baik dilakukan ketika anda gendak tidur.


2 - Menggunakan Bawang Merah
Cara menghilangklan bekas jerawat secara alami dengan cara bawang merah sudah terbukti keampuhannya di masyarakat tradisional, dan caranya hanya memarut Bawang merah secukupnya, kemudian bumbui wajah yang ada bekas jerawatnya dengan hasil parutan bawang merah tersebut.


3- Buah Timun
Didalam dunia kosmetik dan kecantikan mentimun pasti mempunyai peran penting dalam berbagai hal termasuk menghilangkan bekas jerawat. dan cara menghilangkan bekas jerawat dengan timun adalah dengan mengiris tipis-tipis buah timun kemudian tempelkan kewajah secara merata. Tempelkan timun kurang lebih sampai 20 atau 30 minit

4 Ampas teh
Jika selama ini ampas teh dianggap hanya ampas lalu dibuang, anda salah besar! ampas teh mempunyai manfaat yang sangat baik untuk menghilangkan bekas jerawat, caranya adalah dengan menempelkan ampas teh diwajah dan diusapkan kearea wajah yang memiliki bekas jerawat lalu diamkan sampai mengering lalu bilas dengan air.
Itulah beberapa tips dari saya dan sudah saya buktikan semua hasilnya.. cara tersebut juga tidak akan berhasil jika anda mengerjakannya tidak sungguh sungguh. lakukanlah dengan niat dan kesungguhan. semoga apa yang saya share bermanfaat :) Jika bekas jerawat anda sudah hilang dan anda ingin menginginkan kulit yang putih bersinar silalah kembali ke blog ini untuk mendapatkan tips yang seterusnya...saya tidak akan lokek berkongsi ilmu yang saya ada. 
Terima kasih selamat mencuba

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...