Kelebihan Warna Hijau, Hitam dan Putih

 Warna Hijau
Hijau di dalam mod positifnya, menggambarkan keadaan semulajadi seperti pokok dan hutan, kehidupan, kestabilan, kedamaian dan ketulenan. Sebaliknya, mod negatifnya yang terdapat pada ton tertentu seperti hijau-coklat menggambarkan lapuk, toksid dan peniruan. Warna hijau ini juga sesuai untuk mereka yang gemarkan aktiviti dan kerja yang realistik dan saintifik.

Warna Hitam
Mempunyai rasa dalam, rasa sedih dan penaklukan. Ianya juga dikaitkan dengan warna menawan di samping memberi makna kejahatan, kengerian dan penuh kerahsiaan. Sinonim dengan warna malam, ilmu hitam dan elegen.Warna hitam ini si pemakainya sebenarnya seorang yang kurang berani tetapi suka menampakkan dirinya hebat.

Warna putih
Warna putih lebih terkenal bagi melambangkan kesucian dan ketulenan. Putih memantulkan cahaya dan dianggap warna musim panas. Putih digemari dalam penggubahan dan fesyen kerana sifatnya yang ringan, neutral, dan sesuai dengan apa sahaja. Namun begitu, warna putih lebih mudah menampakkan kekotoran dan lebih sukar untuk dijaga berbanding warna lain. Doktor dan jururawat memakai warna putih sebagai tanda kebersihan. Selain itu juga warna puteh ini adalah bagi orang yang berani tetapi tidak suka menampakkan keberanian.
Sumber : Pengertian warna dalam kehidupan 

Boleh cuba Fasha dress berbagai warna 
Jom!


















Fasha Dress with pearls
RM97


Limited size m l xl 
Pm at top, sms, mms, whatspp
6018 2637833
Measurement: 
Size M: Length: 141cm Bust: 96cm Shoulder: 36cm Sleeve: 59cm Hem: 234cm 
Size L: Length: 142cm Bust: 100cm Shoulder: 37cm Sleeve: 59.5cm Hem: 238cm
Size XL: Length: 143cm Bust: 104cm Shoulder: 38cm Sleeve: 60cm Hem: 242cm
Material : Pearl Chiffon With Full Silk Inner Lining



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...