7 Cara Make Up Ala Pelakon Korea


Lee Hi

Jom tampil natural ala artis Korea! Mereka mengenakan solekan tetapi tetap nampak cantik dan menawan. Jadi bagaimana membuatkan wajah tampil menawan seperti artis Korea, baik ketika pergi kerja, santai, acara keluarga, mahupun ke majlis perkahwinan?

1. Gunakan sun block cream / krim pelindung matahari untuk melindungi wajah dari sinar matahari sekaligus membuat wajah kelihatan lembab. Pelembap kulit pula adalah penting untuk menghasilkan wajah flawless dan tidak kering.
2. Aplikasikan krim foundation, atau krim asas sebagai alas sebelum menyolek wajah anda dan untuk membuat kulit kelihatan lebih cerah.

3. 3. Gunakan foundation yang sesuai dengan warna kulit anda. Gunakan berus foundation dan sapukan dengan gerakan memutar.
4. Setelah meletak krim/bedak foundation, cara seterusnya adalah menyapukan pressed powder  atau bedak asas dengan menggunakan powder brush. Fungsinya adalah untuk ‘mengunci’ foundation serta membuat kulit kelihatan lembab. Dan penggunaan brush/berus boleh membuat make up kelihatan natural dan tidak tebal.

5. Untuk membuat mata kelihatan bersinar, aplikasikan eyeshadow warna nude / champagne dengan sedikit shimmer di seluruh lipatan mata dan di sepanjang garis mata bawah.

6. Gunakan eyeliner warna hitam / coklat tua setipis mungkin dan sedekat mungkin dengan bulu mata atas dan bawah.
Oleskan pengilat bibir berwarna merah jambu di bibir anda untuk memberikan warna dan kesan segar.

7 Tips ini boleh digunakan pada wajah yang punyai kulit cerah dan kuning langsat. 
Asas solekan mata lebih nampak natural dan pastikan menggunakan maskara untuk menaikkan bulu mata. Kening pula dikemas rapikan dan dilukis dengan pensel bermata coklat. 
Selamat mencuba


Dapatkan Update Tips Kecantikan, Fesyen dan Kesihatan
Tak ada masa nak keluar rumah shopping?
Jubah, Blouse, Shawl, Handbag
Jom Tengok ada yang ada?




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...