Mayat Anak Timbul Selepas Solat Hajat

Dungun: “Mak dan ayah sayangkan Hanif, maafkan mak dan ayah... mak akan doakan semoga Hanif berada di sisi hamba yang soleh,” itulah kata-kata Tuminah Taib, 54, ke telinga Muhammad Hanif Jainuri, 18, selepas jenazah anaknya siap dikafan di Bilik Mayat Hospital Dungun, semalam.

Muhammad Hanif lemas ketika mandi bersama rakan sekuliah dari Politeknik Sultan Mizan Zainal Abidin (PSMZA) di pantai peranginan Teluk Bidara, dekat sini, kelmarin.
Tuminah berkata, dia dan suaminya Jainuri Taslim, 52, yang bekerja di sebuah kilang di kawasan Perindustrian di Batu Pahat, Johor, menerima berita sedih itu jam 2 petang, kelmarin.

“Mak cik sangat terkejut dan petang itu segera bertolak ke Dungun dan sebaik tiba jam 4.30 pagi tadi (semalam) mak cik segera ke pantai di tempat kejadian.“Di pantai itu mak cik solat hajat dan membaca surah Yasin. Selesai solat Subuh di pantai itu, mak cik sekali lagi memohon doa dan menjerit sekuat hati, ‘Hanif, mak datang, mak nak bawa Hanif pulang, marilah nak’,” katanya ketika ditemui di bilik mayat Hospital Dungun. - Inilah bukti doa ibutu berkat


Penaja

Sinar Jahitan


Blouse, Baju Muslimah, Dress, Jubah, Tops, Fesyen Terkini

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...