5 Pengantin 5 Ais Krim


Pengantin-pengantin ni nampaknya gembira makan ais krim sama-sama.


Ini plak pengasas Salsabila ais krim. Kelebihan utama ais krim ni...memang sedap dan di buat dari gula steavia, gula yang berkhasiat, confirm tak kena kencing manis kalau hari-hari makan ais krim. Orang yang takut-takut nak makan gula sebab famili ada kencing manis, tak payah risau...ambil banyak2 pun tak mengapa.



Pakcik ni berpotensi pengidap kencing manis, tapi kalau makan ais krim ni dia berani! apa lagi belasah la banyak2 hehehe


Dah berusia pun suka makan ais krim? Chef ismail memang buat pilihan bijak demi kesihatan. 

Kelebihan Stevia
STEVIA
1. Apa itu STEVIA
SUMBER:  Daun pokok STEVIA ( Keluarga Bunga Matahari)
KANDUNGAN: Stevioside
Stevioside ini menyebabkan rasa manis yang lebih daripada gula tebu
Kemanisan ini sangat begantung kepada gred stevioside dimana Gred A adalah yang paling baik berbanding dengan Gred bawahan. Harga stevia akan berubah berdasarkan tahap stevioside didalamnya.
Pokok stevia banyak ditanam di Jepun, China dan Taiwan. Mereka mengunakan sumber stevia sebagai pemanis dalam minuman dan makanan.
2. Tahap Kemanisan STEVIA
400 kali ganda lebih manis daripada gula. Kepada pengguna pertama akan merasakan STEVIA adalah berlainan dari gula dan sukar untuk bertukar  kepada STEVIA atau menikmati manis dari STEVIA berbanding Gula tebu. Ini disebabkan oleh kesan ketagihan yang dihasilkan oleh FRUCTOSE dalam gula tebu. Oleh itu kita perlu bersabar dan mengamalkan STEVIA untuk menikmati kemanisan yang tidak membawa padah.  

 3. Kandungan STEVIA
Tiada Kandungan Tenaga  : Tiada kalori (Sumber Tenaga)
Tiada Karbohidrate           :  Karbohidrate termasuk gula tebu dan lain-lain menyebabkan penyakit kronik iaitu Diabetes, Hypertension, Obesity dan Metabolic syndrome.
Tiada bahan terlarang seperti mercury, Lead.

4.Kegunaan STEVIA/BIOMANIS
Kajian klinikal menunjukan STEVIA berguna sebagai pengganti manis gula. Lebih dari sifat pemanis, kajian juga menunjukkan kesan penurunan tahap kawalan Diabetes, Penurunan tahap tekanan darah tinggi dan penurunan berat badan untuk pesakit obesiti. Ketiga-tiga indikasi ini telah terbukti dalam kajian Klinikal terhadap pesakit-pesakit. Tedapat kesan lain yang belum dibuktikan dalam kajian klinikal manusia tetapi telah terbukti dalam kajian tahap 1 dan 2 iaitu kajian pada tikus dan orang sihat. Antara kesan baik ini adalah mengurangkan kandungan Uric Acid, Batu karang, kerosakan buah pinggang dan juga kesan anti Oxidant. Kesan anti-oxidant ini banyak membantu dalam banyak proses penyakit dan kematian sel-sel ( proses penuaan) 


5.KAJIAN-KAJIAN MENGENAI STEVIA 

- Keterlarutan tinggi dan mudah digunakan dengan air 
- Rasa manis 200 kaliganda dari gula tebu 
- Kestabilan tinggi dalam asid atau basicity solution (pH 3-9) 
- Tidak menapai - meningkatkan jangka hayat produk tenusu 
- Sangat toleran kepada suhu sehingga 198 darjah celcius 
- Kestabilan tinggi terhadap cahaya 
- Rasa manis yang tahan lama dan stabil dalam semua proses pengeluaran makanan dan minuman 
- Mudah disimpan dan mempunyai ketahanan tinggi serta sesuai dengan keadaan suhu bilik normal.
Berminat nak tahu lebih boleh ke https://www.facebook.com/SalsabilaStevia 

Penaja Sinar Jahitan

Sinar Jahitan

Blouse, Baju Muslimah, Dress, Jubah, Tops, Fesyen Terkini


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...