Kembara Aku di Granada Spanyol


Granada adalah salah satu tempat bersejarah yang sempat aku pergi di Spanyol. Wilayah yang memiliki penduduk terpadat kedua yang membentuk negara Spanyol. Ibukotanya adalah Sevilla. Gambar ni aku ambil sendiri semasa berada di atas bukit istana Cordova. Memanglah cantik dan berbeza dengan negara kita. 


Nampak gemuk pulak aku dengan baju berlapis2 ni...hehehe
Aku suka denga cuaca di Spanyol rasa macam dalam aircond, tak sejuk sangat tak panas sangat. Sedap-sedap jer...memang la best, angin tu yang menyebabkan badan terasa lebih sejuk dari biasa. Setiap masa kat sana akan ada bunga. 

 Ini pulak tak silap aku tempat aku bermalam, kelass kan...hehehe...

Bergambar di dalam istana pulak...masih lagi utuh, ada juga ukiran ayat-ayat al quran yang masih lagi tersemat di dinding.

Yang ini pulak aku sedang berada di tengah-tengah istana, rasanya di sinilah tempat raja dan para menteri bermesyarat ...aku rasa saja.. ada ramai pelancong
Aku snap gambar ni, memaparkan bagaimana kehidupan orang islam di spanyol pada masa dulu pada zaman kegemilangan islam di sana. 




Tak silap aku, di sinilah tempat orang islam diseksa, sesiapa saja yang tak mahu convert kristian akan diseksa dengan kejam
Teknologi orang islam pada zaman itu adalah paling kemuncak, air mengalir tak tahu dari arah mana, sentiasa mengalir tak henti..


Terbalik pulak gambar ni....
Tempat ni paling tinggi dan paling cantik. Semua bahagian ada ukiran ayat al quran tapi sayang...bukan milik orang islam lagi


Ok itu saja cacatan perjalan kembara aku...actually dah lama dah aku pergi sini
terima kasih sudi membaca

Montokkan, Anjalkan dan payudara yang kendur, jatuh dan kecil. Anda pasti tampil menawan di hadapan suami anda. Percuma gel mirifica yang gel sapuan luaran extrak herba pueraria mirifica, ginseng dan africana yang terbukti berkesan. 




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...