Bayi Lelaki Dijumpai dalam kotak tepung

Johor Bahru: Seorang ejen hartanah terkejut apabila bunyi tangisan yang disangkakan kucing rupanya suara tangisan bayi lelaki yang ditemui di belakang kediamannya di Jalan Panglin, Taman Perling, kelmarin.


Dalam kejadian jam 11.50 malam itu, Ismail Yahya, 46, berkata, dia terdengar bunyi suara halus kira-kira setengah jam dari arah belakang dapur rumahnya.

Menurutnya, ketika itu, dia dan isteri, Marina Omar, 36, sedang bersiap untuk tidur.

“Saya baru mahu melelapkan mata, tetapi tersedar apabila terdengar bunyi suara halus seperti anak kucing.“Hampir setengah jam kami mendengar bunyi sama menyebabkan saya yang tidak sedap hati bergegas ke dapur untuk memeriksa,” katanya, semalam.


Katanya, dia terkejut apabila mendapati bunyi yang didengar itu sebenarnya adalah suara bayi menangis sebelum memanggil isterinya lalu membuka pintu dapur.

Menurutnya, dalam keadaan samar-samar itu, mereka melihat ada objek bergerak dalam satu kotak tepung yang turut dihurung lipas.

“Kami terkejut apabila menemui bayi lelaki yang masih bertali pusat, malah lampin dipakainya juga sudah basah. Saya kemudian terus menghubungi polis memaklumkan penemuan itu,” katanya.

Katanya, mereka tidak berani menyentuh bayi berkenaan sehingga polis tiba tidak lama kemudian.

Menurutnya, dia turut menyuapkan madu ke mulut bayi berkenaan kerana mendapati ia seolah-olah lapar,” katanya yang melaporkan kejadian itu di Balai Polis Tampoi.

Sementara itu, anak saudara Ismail, Farhan Mohamad, 27, berkata, dia terlihat seorang wanita mendukung bayi mundar-mandir di depan surau jam 11 malam,” katanya.

“Wanita terbabit berusia 20-an dan kelihatan gelisah serta dilihat menghubungi seseorang menggunakan telefon bimbit,” katanya.

Beliau berkata, kurang sejam kemudian bapa saudaranya mengetuk pintu biliknya memaklumkan penemuan bayi di belakang rumahnya itu.

“Mungkin wanita yang dilihat mendukung anak kecil dekat surau itu ada kaitan dengan penemuan bayi berkenaan,” katanya. - hmetro
----------------------------
Kesian baby ni...dah terlentok kepala, Ibu budak ni maybe tak tahu pusat perlindungan wanita, kot ye pun tak nak baby boleh le serahkan elok-elok pada keluarga yang dia pasti lengkap dan bahagia....cuba tengok kat sekeliling ada banyak keluarga yang bahagia...mereka ni ada yang sanggup untuk menerima anak dalam keluarga mereka, kalaupun mereka tak boleh nak terima, mereka boleh berikan pada mereka yang memerlukan...ini dah beranak tahu nak buang je...nasib baik baby ni tak kena gigit anjing...
syukur alhamdulillah...baby ni selamat, semoga ibu ni cepat bertaubat dan bina kehidupan baru yang lebih sempurna di sisi Allah dan masyarakat. 


Ini dia keluarga lengkap monyet...lengkap dan bahagia ada motor hehehhe

Penaja
Memutihkan, Menggebukan dan Mengurankan Kedutan Kulit Dengan Pantas Secara Semulajadi Tampa Kemikal Bahaya. 




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...