Jenis-Jenis Ikan Biasa Untuk digoreng

Ikan kat negara kita ni memanglah banyak jenis dan sedap-sedap belaka....Hari ni sengaja aku snap gambar-gambar ikan sewaktu jalan-jalan di tesco tadi...sebenarnya aku pun tak tahu sangat pasal nama-nama ikan ni..

Inilah rupa ikan kerapu...sedap buat masak tiga rasa...hehehe rupa bentuk ikan tak menyelerakan..tapi bila try goreng boleh tahan sedap juga



Ini pula ikan susu...agak-agak rasanya macam susu ke? atau sebab sisiknya agak keputihan dan gebu seperti susu ...mmmm boleh try goreng ni...sedap agaknya...


Yang tepi putih tu ikan senangin...memang sedap buat lauk masak tiga rasa, harga pun agak mahal..


Ini pula ikan kelisi merah, selalunya aku goreng saja atau goreng dengan sambal cili. Harga pun agak murah berbanding dengan ikan lain...kalau nak save bajet boleh goreng ikan ni ..sedap juga...


Yamg ini ikan bawal hitam, harga boleh la tahan...aku goreng saja ikan ini...

Yang ini pula ikan kembung biasa...memang la sedap dan murah...aku biasa goreng saja...
Apasal ayat aku asyik goreng dan masak tiga rasa saja? mmmm 
Itu saja idea aku untuk masak ikan-ikan ini... Kalau beli ikan di sini, boleh tolong dia siangkan sekali...aku sebenarnya memang tak suka siang ikan...aku tahu masak, goreng, stim atau bakar saja....siang ikan ni rasa geli..selalu laki aku yang tolong buatkan...atau pekerja tesco yang buatkan...
Oklah itu saja cacatan aku hari ini...at least boleh kurangkan stress hehehehe

Ok jom kita terjah!!!


Bakar Lemak 3x Ganda Lebih Pantas

Jom Sauna!
Bersauna selama 15 minit mampu membakar 400-600 kalori. 
Jogging selama 30 minit membakar 300 kalori 
Teknologi sauna pants mampu membakar lemak di sekitar punggung dan paha denga hanya 10 min setiap hari 
Percuma losyen panas lavender, gerenti panas dan membakar lemak, dapat juga melembutkan kulit dan berbau harum

Kuruskan Badan Dengan Pantas

2 comments:

  1. masak lemak cili apa sesuai ikan apa plak ye?

    ReplyDelete
  2. masak lemak dah terkeluar dari tajuk...tajuk adalah ikan yang sesuai digoreng saja heheheh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...