Tips Putus Cinta 5 Sebab Maafkan Bekas Kekasih






Putus cinta dan pengakhiran sedih dalam percintaan mahupun hubungan suami isteri meninggalkan banyak kesan kepada kita. Kita cenderung untuk terjebak kepada emosi negatif dan mempunyai rasa tidak puas hati. Dalam usaha untuk bergerak ke atas dalam kehidupan, seseorang itu tidak perlu menyimpan apa-apa rasa menyesal. Adalah lebih baik untuk tidak berpegang kepada masa lalu. Hanya apabila anda melepaskan masa lalu anda, anda boleh memulakan satu perjalanan yang baru untuk masa depan. Berikut adalah 5 sebab untuk memaafkan bekas kekasih atau pasangan anda.

1. Ia membantu anda berurusan dengan emosi anda
Apabila anda mempunyai kenangan buruk menetap di dalam hati anda, anda tidak akan dapat melupakan bekas kekasih anda. Terdapat banyak emosi dalam diri anda seperti kemarahan, kesedihan, menyalahkan diri sendiri dan pelbagai lagi. Jika anda tidak memaafkan dia,akan menjadi sukar bagi anda untuk menjadi gembira dengan kehidupan anda dan move on!

2. Ia boleh membantu anda untuk benar-benar melepaskan diri
Jika anda benar-benar mahu untuk memutuskan semua hubungan dengan bekas anda dan tidak mahu dia menjadi sebahagian daripada hidup anda dalam apa jua hal sekalipun,  anda perlu memaafkannya. Melainkan jika anda memaafkan, dia masih akan menjadi sebahagian daripada semua kemarahan dan kesedihan anda. Jika anda ingin benar-benar melupakan dia, maka pertama sekali, anda perlu memaafkannya.

3. Ia membantu anda mendapat tenaga positif
Anda perlu membantu  diri anda dengan melepaskan semua pemikiran negatif dan tenaga kurang baik di minda anda. Apabila kita tidak memaafkan seseorang,  emosi negatif akan sentiasa berada di sekeliling anda dan ia tidak akan membolehkan anda untuk menjadi positif dan gembira. Hanya dengan fikiran yang positif dan gembira, anda boleh memikirkan mengenai orang lain dalam hidup anda.

4. Ia membantu anda meletakkan masa lalu di belakang anda
Walaupun perkara yang anda inginkan tidak berakhir dengan baik, ia tidak bermakna perkara itu yang tidak boleh diubah dengan kekasih yang baru. Sebaliknya jika anda berpacaran dengan kekasih baru anda, anda akan cenderung untuk membandingkan dia dengan bekas kekasih anda anda yang hanya akan mewujudkan ketegangan dalam hubungan semasa anda.Jadi…. maafkan bekas kekasih anda dan jangan sesekali membanding dia dengan kekasih baru anda.

5. Untuk menunjukkan bahawa anda adalah orang yang lebih besar
Sama ada teman lelaki anda suka menipu ,berlaku curang pada anda ataupun menuduh anda tentang sesuatu yang anda tidak lakukan, adalah semulajadi anda akan berasa marah dan kecewa. Jadi untuk membuang perasaan tersebut, anda perlu memaafkannya dan bergerak ke hadapan.

--------------
Tak perlu nak sedih lama-lama teruskan mulakan hidup baru dengan cari kekasih yang baru...
Think positif, mana tahu dapat yang lebih baik
Tapi yg penting kena sentiasa positif, confident, baru attractive dan menarik org yang baik2

wanista.com

--------


Rasa nak lebih cantik dan menarik tuk keyakinan diri? 
Tingkatkan keyakinan diri 150%

Gabungan herba-herba ini dapatkan montokkan dan anjalkan payudara dan punggung, ketatkan faraj, dan jadikan kulit lebih cantikan halus dan gebu 100% herba sahaja, halal dan suci 
whatsup 018 263 7833 PM http://www.facebook.com/feredeapower



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...