Kecewa dimadukan pada perempuan yang lebih tua dan kurang menarik...Kisah Benar



Ikuti Kisah Benar seorang wanita yang dimadukan dari forum Halaqah.net

Ceritanya begini, saya dan suami telah berumahtangga selama setahun lebih..seminggu sebelum puasa saya dikejutkan berita yang suami saya telah berkahwin lagi, perempuan tu jauh lebih tua dari saya dan 3 thn lebih muda dari suami saya...ibarat suami saya dan perempuan tu sama2 tua la...bila saya dgr berita tu, jatuh jantung saya..saya betul2 x sangka suami saya telah menipu saya yang mengatakan sepanjang dia keluar dari Langkawi, semata2 untuk mencari rezeki..mereka berkahwin di sempadan...
bayangkan betapa pedih dan kecewanya saya sebagai seorang wanita dan isteri, kami belum dikurniakan anak...
mereka baru kawin pada bln 7 lagi, masih baru lagi...sebenarnya mereka telah lama kenal sejak 12 thn yang lepas...tapi bertemu dan bernikah secara senyap tanpa pengetahuan saya.

Sehingga sekarang saya masih tidak dapt menerima 'madu' tu, saya btul2 kecewa ngan sikap suami saya terlalu mengharap saya dapat menerima perempuan tu, bagaimana saya hdk menerima jika suami saya telah membelangkangkan saya dan perempuan tu hampir pregnant...dan baru2 ni perempuan tu mengaku yang suami saya nak perempuan tu bunting pelamin...gugur jantung saya bil amendengar pengakuan perempuan tu...sudah bayak kali saya meminta perceraian dari suami saya kerana dia tidak jujur dan hanya memikirkan diri sendiri..yang perempuan ni pulak menyalahkan saya kerana tidak memahami suami saya selama sethn lebih ini, saya akui saya kurang prihatin dengan saya tapi saya masih muda dan masih sayang lagi perkahwinan ini.

saya jadi buntu, bagaimana hendak keluar dari kemelut ini...sembahyang istikharah dah  buat...saya dapat mimpi yang saya hidup merana..saya rasa sengsara dengan sikap suami yang x ambil serius semua ni dan hanya memikirkan perempuan itu sahaja...

bila di ajak berbincang suami saya cuma nak saya belajar agama dan kenal diri sendiri...pelik saya rasa dia seperti hendak lari dari kesalahan dia lakukan...dan dia tidak mahu melepaskan saya dan perempuan itu...saya tidak meredhai perkahwinan mereka..bukan saya hendak melawan hukum dan takdir Allah...cuma hati terlalu sakit tuk menerima perkahwinan mereka yang lebih bahagia dari saya...saya terseksa...suami melebihi dia dari saya...

----------------------------------------------------------------------------------------------
Pengajaran yang boleh kita ambil

Suami dan Isteri tidka lepas dari membuat kesalahan...ada salah pada dua pihat, cuma saya nak share pada wanita ini...usia muda dan cantik tidak boleh dijadikan pengukuran tuk dapatkan kasih sayang suami kerana ia hanyalah luaran sahaja, Sekirannya ada insan yang lebih memahami dirinya, dan menghormati dan menyanyaginya maka dia akan memilih wanita tersebut....jadi kita jangan confident dengan usia muda dan kecantikan tubuh semata...

Penjagaan dalaman juga penting... pasti ada sesuatu yang kurang ada pada dia, dan yang lebih ke perempuan itu....kadangkala lelaki tidak suka bercakap tentang itu...dia biarkan saja kita fikirkan sendiri...membuatkan masalah ini menjadi lebih rumit dan perempuan itu semakin buntu....

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Punyai Masalah Matching Color?
Sinar Jahitan punyai koleksi
Jubah, Dress, Blouse, Shawl, Hanbags, Clutches, Shoez
berbagai warna dan sepadan

Montokkan, Anjalkan dan payudara yang kendur, jatuh dan kecil. Anda pasti tampil menawan di hadapan suami anda. Percuma gel mirifica yang gel sapuan luaran extrak herba pueraria mirifica, ginseng dan africana yang terbukti berkesan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...