Koleksi Petua Mengandung


gambar hiasan...

(Post ini akan aku update bila aku terbaca petua2 baru, akan aku kongsikan bersama anda...insyallah...)

Bila kita tengok tabiat2 tersebut lebih kepada golongan pertengahan dan golongan berada....perempuan2 yang tergolong dalam golongan ini lebih terdedah dengan kehidupan moden, makanan segera dan tidur yang tak menentu...kebanyakan mereka tak bangun solat subuh / lambat bangun subuh / tidur lepas subuh ...sebab buat apa nak bangun awal2...orang gaji boleh buat segala kerja rumah...tempat kerja pun dekat, ataupun tak perlu nak susah2 masak waktu pagi...Makan plak selalu kat luar, yang banyak letak MSG, dan sedap....makan kat luar selalunya lebih mahal dari masak...hanya golongan berada saja boleh selalu makan kat luar...

Seiring dengan peningkatan taraf hidup, lebih ramai wanita yang berkerjaya dan mampu utk makan di luar daripada pergi pasar dan beli barang dapur dan masak di rumah...memang leceh..tapi lebih baik dari aspek khasiat, kebersihan, ditanggung halal, kenalah rajin...

Sedikit petua untuk mengandung

MAKANAN Yang Dielakkan...

Minuman Bergas
Kopi, Teh Tarik
Makanan Junk Food - banyak MSG boleh tengok kat label...selalunya makanan seperti kerepek2 twisties, pringles, maggi...macam2 lagi la...
Segala bentuk asam2 jeruk kering seperti asam boi..dan jeruk basah macam2 warna diawetkan warna kuning dan merah, jeruk mangga, jeruk buah2 masam
Makanan nugget, burger, hotdog
Makanan jambu batu dengan asam

TABIAT yang patut dielakkan

Tidur lepas subuh
Duduk terlalu lama, kena banyak buat streching/renggangan dan bergerak
posture duduk yang tak betul..kena duduk tegak
tidur membelakangkan suami
Tidur lepas asar
Stress yang tidak terkawal
Kurang/Tidak baca Al Quran
Kurang/Tidak solat wajib
Kurang/Tidaksolat dhuha (pembuka rezeki)
Kurang/Tidak solat hajad (bangun tengah malam dalam pukul 3-4 pagi tuk solat)
Kurang/Tidak puasa sunat
Masa period, tuala yang digunakan agak lama, (lebih dari 2 jam) mungkin terkena jangkitan kuman
Banyak kena radiasi daripada komputer, handphone, mesin photostat dan lain2 (tidak begitu penting)



Banyakkan beramal...bersedekah...
Banyakkan solat2 sunat dhuha, hajad, tahajud
Banyakkan puasa sunat
Banyakkan zikir
Banyakkan layan suami dari aspek layanan seks, makanan, mengurut dsb
Banykkan berkata dengan kata-kata yang baik...buat baik dengan orang lain....jangan suka menyakiti orang lain atau suka menyusahkan orang lain
Konsisten makan herba turun temurun..kacip fatimah, manjakani, mas cotek, serapat dll
Konsisten makan sunnah rasulullah seperti kurma, madu, susu kambing, habbatussauda terutama pada waktu pagi
Kenalah cari orang yang pandai mengurut bagi membetulkan kedudukan rahim, selalunya orang2 tak ada kat salon2..kena pandai tanya orang kat mana...insyallah jumpa, mereka selalu tak minta bayaran yang mahal...sekadar ikhlas, bila ikhlas mengurut, hasilnya insyaallah berkesan...
Amalkan cara perubatan rasulullah dengan berbekam seluruh badan setiap bulan...terutama pada setiap 17, 19, 21 bulan Islam...mungkin ada ketumbuhan, cyst, saluran tersumbat yang boleh disembuhkan dengan membuang darah2 kotor yang melekat di dinding rahim

Ada sedikit petua orang2 dahulu...



Ada lagi petua - tokeikedai
Semoga tips dan petua ini dapat memberi manfaat kepada ibu-ibu mengandung sekelian. Sekiranya anda ada petua-petua yang lain, sila kongsikan dengan yang lain.

Jangan cepat merajuk
Banyakkan membaca Al-Quran, terutamanya Surah Mariam, Surah Yusuf, Surah Luqman, Surah Yunus, Surah Ibrahim, Surah Al-Kahfi, Surah Yassin , Surah Ar-Rahman, disamping surah-surah yang lain. Insya-alah, mudah-mudahan anak kita akan cerdik,
Jangan minum air bergas, terutamanya diawal kandungan
Jangan suka mengata atau mengumpat
Banyakkan berzikir tak kira masa,
Sewaktu 0-3 bulan pertama inilah berlakunya pembentukan otak bayi. Di mana saraf-saraf dendrit akan terbentuk bagi membina NEURONS (1,000,000,000,000 trillion). Bukan sahaja minuman bergas, malahan ibu-ibu perlu menjauhkan diri daripada parking lot (underground), tempat-tempat yang sesak, stesen-stesen minyak iaitu kawasan-kawasan yang kurangnya peredaran oksigen (termasuklah minuman bergas tadi).
Petua Lain :

Pecahkan masa makan kepada 6 bahagian. Selalunya perempuan yang mengandung tidak dapat untuk mengambil makanan yang banyak dalam satu waktu.
Banyakkan mengambil makanan yang berkhasiat, mium susu, soya dan sebagainya.
Banyakkan minum air sekurang-kurangkanya 8 gelas sehari.
Berjalan sekurang-kurangnya 30 minit setiap hari.
Lakukan senaman Kegel untuk menguatkan otot-otot rahim. Macammana senaman ini? Bila buang air kecil cuba tahan. Begitulah bentuk senamannya. Lakukan setiap hari, mulakan dari jumlah yang kecil dan tingkatkan dari hari ke hari.
Jika pergi ke sesuatu tempat menaiki kenderaan, mesti berhenti dan keluar berjalan-jalan selama 15 minit bagi setiap 2 jam.
Banyakkan beribadat dan tunjukkan akhlak yang mulia.

Ada lagi petua dari snowman
11 petua untuk isteri anda mengandung dengan lebih cepat..
1. 30 - 60 minit sebelum main, pergi kencing dan bersihkan faraj dengan air sirih atau air garam buku (garam dalam asli)

2. Setelah habis main, jangan bergerak atau bangun. Terus tidur atau sekurang-kurangnya baring 30 - 60 minit, untuk memberi ruang kepada sperma untuk berenang-renang ketepian terus kehujung fallopian tube dengan lajunya.

3. Jangan sekali-kali cuci faraj selepas main

4. Lakukan projek main sentiasa pantang sentuh sekerap mungkin

5. Lakukan persetubuhan pada tarikh subur ( Hari ke 14 ) sekurangnya 6 round marathon = kencang sehhh...hehehehhehe

6. Sebelum pancutan airmani, batang hendaklah betul-betul tegang dan masukkan batang sedalam mungkin pasak sedalam-dalamnya dan pancutlah airmani dengan laju.

7. Lakukan seks dengan gaya dan teknik 'deep penetration' antaranya ialah teknik dari belakang (doggy) bukan Liwat, dimana wanita duduk melutut dan lelaki memasukkan batang dari arah belakang sambil menarik pinggang isteri rapat kearahnya. Teknik ini sangat sesuai jika mendapat suami yang mempunyai batang kontot, apa nak buat dah jodoh dan anda tiada pilihan jadi terima sahaja kekurangan suami anda ini.

8. Menggunakan Teknik Tok Janggut, diasaskan dari cerita Musang Berjanggut yang mana teknik ini perlukan kedua kaki wanita kengkang keatas dan masukkan batang yang betul-betul tegang keras padu dan mantap terus kefaraj dari arah depan.

9. Menggunakan Teknik Che Siti Wan Kembang, teknik berasal dari Kuala Krai Kelantan ini terbukti berkesan dengan jumlah statistik dapat anak yang ramai dari wanita belah sini yang mana ia sama konsep dengan Teknik lapik bantal dibawah punggung perempuan. Teknik Puteri Saadong dan lain-lain gaya yang difikirkan batang dapat menusuk terus rapat ke hujung rahim. "..Kebanyakan skill ini ada dah semulajadi kat awek Kelantan dan anda tak perlu susah nak cerita banyak pada mereka sebab semuanya tersedia pakej lengkap jika isteri anda orang Kelantan…"

10. Mana-mana gaya dan teknik yang menyakitkan isteri hendaklah diketepikan dan tukarkan dengan teknik-teknik lain yang sesuai pasal esok bini nak kerja, nak iron baju lagi, kemas rumah dan macam-macam hal nak buat jadi berpada-pada esok masih ada.

11. Selepas pancutan airmani, kekalkan batang kedalam faraj beberapa ketika, walaupun dah lembik dah takpa biar lemas didalam batang tu tunggulah sehingga batang kecut sepenuhnya tak bermaya lagi nak main atau sehingga faraj mengecut kembali.

Ada lagi petua guna kacang hijau saja
Begini petuanya :

Ambil segenggam kacang hijau.
Rendam kacang hijau itu selama 2 hari (sampai tumbuh ekor anak tauge kira-kira panjang ekor itu menjadi 2 kali panjangnye kepala tauge). Air rendaman tu hendaklah sama aras dengan kacang hijau (bagi kacang tu tenggelam dalam air).
Tutup bekas tu (kalau nak mudah, rendam guna periuk)
Bila dah jadi anak tauge, cuci dan buang kulit hijau yang ada (kulit kacang hijau)
Rebus tauge itu dengan 2 gelas air kira-kira dalam 15 minit dengan api sederhana.
Apabila air rebusan itu dah tinggal jadi separuh. Tapis & ambil air rebusan yang tinggal (kira-kira dalam segelas).
Minum air rebusan itu tiap-tiap pagi bermula dari 1st period sampai waktu subur.
Menurut pengamal petua ini, mereka cuma mengamalkan petua ini sebulan saja. Lepas sebulan amal, dengan izin Allah dia mengandung, katanya. Menurutnya lagi, kawan-kawan nya yang lain yang mengamalkan petua ini juga, Alhamdulillah berjaya mengandung.

Kepada mereka yang inginkan anak, cubalah amalkan petua ini. Cuba amalkan dan tawakal pada Allah. Doa banyak-banyak. Semoga dipercepat menimang cahaya mata. Sekian


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...