Monday, April 26, 2010

Rawatan Facial Intensif Di Rumah





Setelah beberapa kali mendapat rawatan facial di beberapa spa. Saya ingin mencuba membuat rawatan spa secara sendiri di rumah kerana ia dapat menjimatkan kos yang berlipat ganda sekirannya mendapat rawatan di spa2. Kos bagi setiap rawatan adalah lebih kurang RM100 - RM200 tapi sekiraanya buat sendiri, kos rawatan adalah kurang dari RM10.

Langkah

1- Basuh muka dengan pencuci muka
2- Teknik double cleasing - basuh muka sekali lagi dengan scrub muka atau gel pengelupas.
3-Jerang air panas
4-letakkan dalam besen dan menggunakan tuala, tutup muka dan wapkan muka anda selama 10-15 min.
5-ambil besi yang bermata bulat yang digunakan khas utk rawatan extraction. boleh didapati di farmasi guardian atau watson
6- Lakukan extraction pada kulit2 mati. Selepas muka diwap, liang-liang rongga akan membesar dan memudahkan proses tersebut.
7- Gunakan mask Watson yang paling murah dan paling berkesan, setiap mask boleh dibeli dengan RM5 atau kurang. Saya selalu beli bila waktu promosi dan mendapat harga kurang dari RM5.
8- Biarkan mask tersebut kering dengan sendiri dalam masa 40min. Anda boleh gunakan masa tersebut untuk membuat aktiviti2 lain. contohnya update blog seperti apa yang saya buat sekarang.
8- Tanggalkan mask tidak perlu bilas muka, biarkan saja ia kering. Kemudian gunakan krim pelembab yang sesuai buat urutan muka berdasarkan teknik2 yang anda rasai semasa mendapat rawatan di spa.
8- Selesai.
9- Bila bangun pagi, perhatikan wajah anda adalah berbeza dan lebih bermaya, seperti mendapat rawatan di spa yang professional
Selamat mencuba...


Nak nampak cantik dan menarik depan suami?

Daptkan payudara menawan dan cerahkan kulit dengan selamat dan bekesan selama seminggu. Set automatic breast pum, sabun dan pil herba dapat membantu PMFeredea Power

No comments:

Post a Comment

PENDAFTARAN SYARIKAT Syarikat ini telah didaftarkan secara sah dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) pada atas nama "One Stop Media Production" (SSM 002185302K ) bagi menjalankan urusan perniagaan secara online dan offline. Sekian, Terimakasih.

Bukti Kejujuran Syarikat KLIK SINI

GR

PA

fbcs

nas