5 Sebab Mengapa Perempuan Sukar Bersalin

Setiap pasangan yang berkahwin sudah pasti inginkan cahaya mata. Tidak semua wanita akan mengalami saat sukar untuk bersalin. Kesukaran tersebut boleh berlaku tanpa diduga. Antara sebab mengapa perempuan sukar bersalin adalah:

Bayi Songsang
Sebanyak tiga peratus kehamilan merupakan kandungan bayi songsang di mana kepala bayi terletak di kedudukan yang lain dan punggung bayi menghadap saluran kelahiran. Tetapi kelahiran boleh dilakukan melalui pembedahan Caesarean.
Pendarahan
Para ibu boleh mengalami pendarahan teruk dan tidak terkawal jika rahim terkoyak semasa bersalin. Namun, jarang pendarahan tidak dapat diatasi melalui ubat-ubatan. Oleh itu, pemindahan darah perlu diberikan.

Gangguan proses bersalin

Bagi para ibu yang pertama kali bersalin, dua pertiga daripada mereka memerlukan bantuan untuk membesarkan rahim mereka. Jika para ibu mengalami kelahiran yang sukar seperti badan atau kepala bayi terlalu besar, ia boleh diatasi melalui pembedahan Caesarean.

Tekanan janin
Jantung bayi anda perlu dipantau semasa proses bersalin. Ini kerana proses kelahiran bukan sahaja memberi tekanan pada ibu, malah pada bayi.

Bahu tersangkut
Para ibu hamil harus mengawal berat badan agar bayi tidak mengalami berat badan berlebihan di mana ia boleh menyebabkan keadaan bahu bayi tersangkut ketika proses kelahiran. Ia boleh membahayakan ibu dan bayi.

Bagi girls kat luar sana... Untuk lebih mujarab , Uolls kena lah pakai Korset tuk dapatkan bentuk badan yang kurus, ramping dan cantik dengan pantas dan selamat 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...