5 Penyebab Sakit Bahagian Pelvik

Kebanyakan akan berasa tidak selesa apabila berasa sakit pada bahagian pelvik. Tahukah anda apakah punca keadaan ini berlaku? Di sini kami senaraikan 5 penyebab dan pastikan anda mendapatkan rawatan dan nasihat doktor!
Sindrom Prahaid (PMS)
Ia dikenali melalui perubahan mood dan keiinginan untuk makan di mana perubahan hormon adalahpenyebab masalah ini. Anda boleh berjumpa dokotr jika berasa sakit pada bahagian bawah belakang, sakit kepala, payudara rasa sakit ketika disentuh dan jerawat  dan mengalami kekejangan perut.



Apendisitis
Ia merupakan keradangan pada apendiks, iaitu tiub tisu yang bersambung pada usus besar di mana apendiks yang telah dijangkiti harus melalui pembedahan sebelum ia merebak di sekeliling abdomen kerana ia mampu membawa kepada komplikasi yang membahayakan.

Penyakit Keradangan Pelvik 
Ia merupakan komplikasi serius disebabkan oleh hubungan seksual (STD) iaitu penyakit keradangan pelvik. Antara gejalanya termasuklah sakit pada perut, demam, keluarnya cairan vagina abnormal, sakit ketika melakukan hubungan seksual atau ketika kencing.

Kekejangan Akibat Haid 
Uterus akan membina lapisan dalam tisu yang dikenali sebagai endometrium pada setiap bulan di mana ia adalah kawasan embrio melekat dan membesar. Kekejangan haid akan berlaku apabila uterus mengecut dan menolak keluar darah ini. Rasa kejang ini selalunya akan dirasai pada bahagian bawah perut atau belakang dan berlanjutan dari satu hingga tiga hari. Hanya tuam pada bahagian yang sakit.

Kehamilan Ektopik 
Ia berlaku apabila embrio mula tumbuh di luar rahim, selalunya di tiub fallopia. Gejala-gejalanya termasuk rasa sakit mencucuk atau kejang (selalunya pada satu bahagian), pendarahan vagina, loya dan pening.

Bagi girls kat luar sana... Untuk lebih mujarab , Uolls kena lah pakai Korset tuk dapatkan bentuk badan yang kurus, ramping dan cantik dengan pantas dan selamat 






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...