3 Cara Tradisional Melahirkan Anak

Bukan mudah untuk melahirkan anak menggunakan cara tradisional. Ini kerana, pada zaman dahulu tidak terdapat peralatan lengkap sepertimana sekarang. Tetapi jika anda ingin mencuba melahirkan anak secara tradisional, apa salahnya. Jom lihat bagaimana!

Proses Urutan
Bidan akan mengurut perut si ibu dengan gerakan dan jga tekanan tertentu agar bayi dapat dilahirkan di mana seramai 4-8 orang akan membantu bidan tersebut.



Berdiri
Si ibu akan berdiri di mana tangannya memegang atau memeluk benda sebagai penahan. Manakala kakinya akan direnggangkan untuk memberi ruang kepada bayi semasa keluar dan bantal akan diletakkan di tengah-tengah kaki si ibu.

Bius
Si ibu hanya akan dibius tanpa sebarang tindakan selanjutnya. Proses kelahiran akan bermula apabila si ibu berasa kontraksi dan harus meneran dalam keadaan aman.

Kita yang hidup pada zaman ini haruslah bersyukur kerana boleh melahirkan anak secara moden dengan peralatan bersalin yang lengkap.





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...