3 Tarian Yang Membakar Kalori Paling Banyak

Pergerakan anggota badan mengikut rentak muzik digelar tarian. Ia boleh dilakukan secara bersendirian, berpasangan atau berkumpulan.





Ballet

Tarian ballet mampumembakar kalori sekitar 389-450 per jam. Ini kerana ia seringdikaitkan dengan postur tubuh dan juga kaki yang sangat kuat.




Salsa

Tarian berpasangan ini mampu membakar kalori sehingga 405 bagi berat badan 63kg manakala 480 kalori bagi berat badan 82kg.






Zumba


Faktor yang mempengaruhi pengeluaran kalori salah satunya adalah berat badan. Dengan zumba, wanita yang memiliki berat badan 54-77kg mampu membakar kalori sebanyak 350-650 kaloridalam masa satu jam.




Pemakaian sport bra mampu berikan semangat, feel dan keselesaan yang berganda pada mereka yang aktif bersukan. Cubalah Islalisa Sport Bra. Dah ramai yang cuba, memang akan pilih sport bra untuk pakaian harian mereka. Selesa, sakit tengok dan sakit belakang pun hilang. Pilihalah sport bra pilihan anda.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...