3 Psikologi Orang Mengandung Lelaki Patut Tahu

Ibu hamil akan mengalami perubahan psikologi sepanjang tempoh kehamilan. Perubahan tersebut berlaku tanpa dijangka dan ia akan datang secara tiba-tiba. Kadang kala ibu hamil akan berasa gembira dan sedih tanpa mengira waktu. Jangan risau, ia adalah kerana berlakunya perubahan hormon sepanjang tempoh kehamilan.

Pemarah
Sifat pemarah muncul apabila ibu menghadapi tekanan memikirkan bermacam-macam perkara di mana dia kurang keyakinan diri ketika hamil. Perasaanya lebih sensitif dan mudah tersinggung.



Mengidam
Ini sering terjadi pada kebanyakan ibu hamil. Perubahan hormon dalam tubuh membuatkan mereka ingin permintaan mereka dipenuhi. Asalkan ia tidak menganggu kesihatan mahupun janin yang dikandung, ia sudah memadai.


Kesal Pada Suami
Keadaan seperti ini jarang sekali terjadi pada ibu hamil. Malah jika ada yang mengalaminya, ibu hamil mungkin mengalami perubahan emosi yang ekstrem kerana ia melibatkan perasaan pada suami.

Oleh itu, suami harus menjad pendengar yang setia dan sentiasa berada di samping isteri untuk memberi mereka sokongan yang sewajarnya.

Pakai Korset tuk dapatkan bentuk badan yang kurus, ramping dan cantik dengan pantas dan selamat 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...