Takaful Medical Card Termurah Terbaik



Apakah 5 sebab mengapa kita perlu menolak insuran/takaful?
Bunyinya memang agak pelik bagi seorang yang profesional dan juga pernah dan masih bergiat sebagai penasihat Takaful mengatakan bahawa sebenarnya kita boleh tidak bergantung kepada insuran dalam kehidupan ini (boleh dikatakan insuran ini tidak penting).
Ya! Memang betul… baiklah saya akan huraikan 5 sebab itu.

1) Tak Perlu Perlindungan Hutang – Mengapa kita perlu membeli polisi insuran sebagai perlindungan hutang?
Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud: “Jiwa orang mukmin itu tergantung dengan hutangnya (iaitu dia belum dihukum, sama ada kebaikannya atau kejahatannya) sehinggalah dia menjelaskan hutangnya.” (Hadis riwayat Muslim). Daripada hadis ini menunjukkan bahawa tanggungjawab untuk melangsaikan hutang itu amat-amat dituntut. Hutang terbahagi kepada dua iaitu;
• Hutang kepada Allah – Ada 5 perkara hutang manusia kepada Allah yang perlu dilangsaikan semasa hidup atau setelah meninggal dunia iaitu zakat, haji, kifarah, nazar dan fidyah.
• Hutang kepada sesame manusia – Hutang kepada manusia ada pelbagai antaranya adalah hutang jual-beli, pinjam barang, pinjam duit, janji nak beri, sewa, upah, komisyen dan sebagainya. Selalunya sebelum jenazah di bawa ke tanah perkuburan, wakil waris akan berkata “Saya sebagai waris wakil, berharap agar tuan puan memaafkan segala kesilapan arwah, Halalkan segala makan minumnya dan sekiranya si arwah ada berhutang dengan tuan puan, datanglah berjumpa kami dan kami akan berusaha untuk melunaskannya.
Walau bagaimanapun kita sebenarnya tidaklah perlu membeli atau menyertai pelan-pelan insuran untuk perlindungan hutang-hutang tersebut apabila…
• Sekiranya saat dan ketika ini kita telah melangsaikan semua hutang-hutang kita.
• Sememangnya kita tergolong dari orang yang tidak pernah dan tidak akan berhutang.
• Ada sejumlah wang yang cukup dan sememangnya telah diperuntukan untuk melangsaikan hutang-hutang ini sekiranya di saat dan ketika ini kita meninggal dunia.
Tetapi sekiranya kita tidak dapat mengadakan 3 perkara ini, maka mestilah kita menyediakan satu pelan perlindungan kewangan (insuran) sebagai satu usaha untuk melunaskan segala hutang-piutang kita.
2) Tak Perlu Perlindungan Pendapatan? – Pendapatan adalah merupakan nadi dalam kehidupan, sehinggakan Islam mengariskan hukum bekerja dan mencari nafkah adalah wajib bagi lelaki yang tiada sebarang keuzuran tubuh dan akal bagi menanggung isteri dan keluarganya.
Apa yang dimaksudkan Perlindungan Pendapatan?
Sudah pasti setiap yang bekerja atau berniaga itu akan memperolehi haknya sebagai ganjaran upah atau keuntungan di atas kerja atau perkhidmatan yang dilaksanakanya, inilah yang dinamakan pendapatan. Sedar tak kita bahawa pendapatan kita boleh terhenti dengan serta merta. Sebagai manusia biasa kita sering lupa bahawa mati itu pasti cuma masa sahaja kita tak tau bila.
Cuba renung sejenak, andai kata lah ditarik nyawa kita pada masa dan ketika ini,
apa yang kita tinggalkan untuk orang-orang yang kita sayangi?
Apa terjadi kepada pendapatan yang kita raih selama ini?
Akan terhenti betul?
Adakah duit simpanan, pelaburan, KWSP dan sebagainya setelah menolak hutang-hutang kita cukup untuk menyara keluarga kita sekurang-kurangnya dalam tempoh 1 tahun selepas kematian kita? Ia berdasarkan firman Allah di dalam ayat 240, Surah al-Baqarah, yang bermaksud:

“Dan orang-orang yang akan meninggal dunia di antaramu dan meninggalkan isteri, hendaklah berwasiat untuk isteri-isterinya, (iaitu) diberi nafkah hingga setahun lamanya dengan tidak disuruh pindah (dari rumahnya). Akan tetapi jika mereka pindah (sendiri), maka tidak ada dosa bagimu (wali atau waris dari yang meninggal) membiarkan mereka berbuat yang makruf terhadap diri mereka. Dan Allah Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana”.

Kita hanya boleh mengatakan tidak perlu perlindungan insuran/takaful apabila baki wang (setelah menolak hutang) boleh menampung dan mengantikan pendapatan kita yang terhenti ini sekurang-kurangnya untuk jangka masa tersebut.
Sebagai contoh, sekiranya pendapatan bulanan kita ialah RM4,000 sebulan hendaklah kita X 12 bulan (1 tahun) = RM48,000. Jumlah ini mestilah 1/8 daripada jumlah yang ditinggalkan (harta pusaka) kerana dalam pembahagian harat pusaka mengikut hukum faraid bahagian isteri adalah 1/8, ini bermakna jumlah perlindungan pendapatan yang perlu disediakan adalah RM384,000 (RM48,000 X 8). Tetapi sekiranya kita menghibahkan harta tersebut kepada isteri kita, ianya bukanlah menjadi harta pusaka dan jumlah tersebut cukup sekadar RM48,000.

3) Tak perlu perlindungan wang rawatan & perubatan?
4) Tak perlu perlindungan simpanan pendidikan?
5) Tak perlu perlindungan simpanan hari tua?

Dapatkan Konsultasi Percuma
Hubungi SMS/Whatsapp / Call 

Nasri +6019 3702629



Disclaimer: kesemua maklumat adalah tertakluk pada keadaan semasa dan kadar promosi pada masa itu. Untuk mengetahu promosi atau kadar terkini sila hubungi Life Planner AIA yang berdaftar.

A-Med Regular-i/A Med Plus-i adalah pilihan terbaik untuk anda kerana Pelan Kad Perubatan ini menawarkan pilihan yang sesuai dengan keperluan serta bajet anda:

1. Kad Perubatan Satu Keluarga (Ayah, Ibu dan 4 Orang Anak)
2. Kad Perubatan Suami dan Isteri
3. Kad Perubatan Suami dan Anak-anak (4 Org)
4. Kad Perubatan Isteri dan Anak-anak (4 Org)
5. Kad Perubatan Individu

APAKAH KELEBIHAN KAD PERUBATAN TAKAFUL KAMI?

MENGAPA BANYAK SYARIKAT BESAR PILIH AIA UTK BERIKAN TALAFUL/INSURAN KEPADA PEKERJA MEREKA?


SEBAB MURAH & BERBALOI ...
Anda boleh dapatkan MEDICAL CARD sahaja atau MEDICAL CARD bersama Hibah/perlindungan & pelaburan (investment link)




Antara Kelebihan Utama AIA Public Takaful ketika ini:


1- Had Keseluruhan Unlimited seumur hidup atau no Lifetime limit.
2- Auto Renewal, Jaminan Perlindungan sehingga 100 tahun selagi polisi anda bayar dan tak lapse.
3- Fleksibel....boleh ubah dari Pelan individu jadi pasangan atau Pelan Famili. Boleh ubah dari bilik RM150 jadi RM250 atau lebih tinggi di masa hadapan DAN Rekod Polisi anda disambung! Wow!
4- Kad AIA Public Takaful kemasukan ke hospital tidak perlu deposit, Hanya perlu SWIPE sahaja.
5-Tiada Ko-Takaful.
6-umur kemasukan seawal 14 hari & maksimum umur kemasukan 70 tahun.

Langkah 1:
Mohon Quotation Harga

Jika Pelan Individu A-LifeLink-i:

Sila Whatsapp saya 6 maklumat:
- Nama Penuh
- No IC atau Tarikh Lahir
- Nama Penuh Jawatan Pekerjaan (CONTOH: Jangan Technician...bagi nama penuh jawatan = Technician aircond)
- Taraf Merokok Ya/Tidak
- Taraf Kesihatan Sekarang

* Maklumat ini saya perlukan untuk dapatkan quotation anda.

Jika Pelan Famili medical card atau Pelan Pasangan medical card A-LifeLink-i:

Sila Whatsapp saya 9 maklumat:
- Nama Penuh Suami + No IC Suami
-Nama Penuh Jawatan Pekerjaaan Suami (CONTOH: Jangan Technician...bagi nama penuh jawatan= Technician aircond)
- Nama Penuh Isteri + No IC Isteri
- Nama Penuh Jawatan Pekerjaan Isteri
- Taraf Merokok Ya/Tidak
- Taraf Kesihatan Sekarang

* Saya perlu key-in dalam Sistem AIA untuk lihat harga. Tak cukup maklumat, saya tak tau nak key-in apa. Harap faham situasi cara nak check harga tepat quotation anda.
1- Sum Cover atau HIBAH

- Yang terbaik adalah anda rancang berapa nilai hibah yang anda hendak ambil. Ini kerana nilai ini membantu waris/isteri/anak2 jika berlaku kematian anda supaya mereka boleh survive dengan pampasan yang anda tinggalkan dan pampasan jika peserta Hilang upaya kekal menyeluruh.

- Contoh: katakan gaji anda RM3K sebulan. Maka sebaiknya pampasan sum cover = 3k X 3 tahun = RM108K. At least waris anda yang dah biasa survive dengan bajet ikut gaji anda, boleh hidup dalam masa 3 tahun dan mulakan hidup baru dan cari pekerjaan tanpa hidup melarat dan susah. So anda buat sum cover anda RM100K genap. Jika anda dah kira kesesuaian sum cover anda, sila whatsapp saya.



2-  Rider Harga bilik dan had tahunan


- Biasanya saya letak RM200
- Namun, jika anda ada pengalaman atau anda memang mahukan bilik yang lebih selesa, anda boleh maklumkan pada saya kehendak anda. Bilik ada 150, 200, 250, 300, 400 dan 500.

- Harga bilik memberi kesan kepada had tahunan. Contoh, bilik RM200 had tahunan RM125K, bilik RM250 had tahunan RM150K dan seterusnya...


3- Rider Pampasan kemalangan (A-Plus Total AccidentShield-i)

- Jika anda memang bekerja secara berisiko, contohnya setiap hari ulang alik dengan motorsikal. Anda bekerja di persekitaran yang berkemungkinan tinggi akan kemalangan.

- Anda boleh setkan pampasan kemalangan.

- Jika satu anggota yang cedera kekal, anda dapat pampasan ikut peratusan tertentu.


4- Rider Pampasan penyakit kritikal (A-Plus CriticalCare-i)

- Pampasan ini hanya akan dibayar jika anda mendapat mana mana 36 penyakit kritikal. Jika peringkat awal dan pertengahan, pampasan tak dibayar.



5- Rider MedBooster-i (A-Plus MedBooster-i)


- Saya sangat sangat recommend A Plus MedBooster-i sebab ia menaikkan had tahunan sehingga RM1.5juta setahun
- Biarlah bayar lebih dan dapat manfaat had tahunan sampai berjuta
- Saya sangat sangat recommend....value for money


6- Tempoh Investment
- Jangan keliru ya. Tempoh investment bukan tempoh takaful anda. Takaful anda tetap auto renew sehingga 100 tahun dan selagi anda bayar polisi.

- Tempoh investment menjadikan harga polisi tetap. Bila tamat tempoh, maka harga akan naik kerana tiada bahagian investment nak support supaya harga polisi jadi TETAP.

- Pilihan tempoh yang ada (Sustainable to) Year 30, Age 65, Age 80 , Age 100 tahun. Ada orang ambil 30 sebab nak ambil sementara sahaja. Nanti ade bajet/gaji stabil baru nak ambil penuh 65 tahun.


8- Rider Waiver (A-Plus WaiverExtra-i)





Tunggu !!!!!!!

Apa lagi yang saya perlu tahu untuk dapatkan spec terbaik untuk pelan medical card saya? Apa pertimbangan Rider yang saya perlu buat?. saya senaraikan antara rider yang ada, banyak lagi rider lain cuma saya senaraikan sedikit untuk memberi gambaran apa itu "RIDER".


-  Rider WaiverExtra-i ini akan menjadikan polisi jadi FREE  jika anda disahkan mengidap penyakit kritikal.

Eh, Kejap !!!!!!!

Berapa anggaran Bajet... nak tau?

 Dapatkan Konsultasi Percuma

Hubungi SMS/Whatsapp / Call 

Nasri +6019 3702629



APAKAH KELEBIHAN KAD PERUBATAN TAKAFUL KAMI?

1. TIADA LIMIT HAD SEUMUR HIDUP – anda mampu memilih pelan kad perubatan keluarga dengan limit (minima RM100,000/tahunan setiap ahli keluarga), tetapi TANPA LIMIT SEPANJANG HIDUP.

2. Perlindungan Menyeluruh – melindungi anda dari penyakit biasa seperti  denggi dan sebagainya. Melindungi anda ketika berlaku penyakit kritikal seperti sakit jantung, kanser dan sebagainya. Juga melindungi anda ketika berlaku kemalangan jalan raya, ketika bersukan, membersih rumah dan sebagainya.

3. Kemasukan Hospital Tanpa Gangguan Dengan "SWIPE FACILITY" – anda hanya perlu swipe kad di kaunter hospital atau Priority Lane (kaunter khas untuk pemegang polisi AIA di beberapa hospital panel kami yang terpilih), membantu melancarkan kemasukan anda ke wad.

4. Preloaded RM2,000.00 Di Dalam Kad Perubatan – mempercepatkan proses anda mendapatkan Guarantee Letter tanpa perlu deposit. (deposit perlu dibayar seperti kad perubatan lain, sekiranya Guarantee Letter tidak mendapat approval dalam kes-kes tertentu dan terpencil).

5. Tidak WAJIB Mengambil POLISI TAKAFUL HAYAT – kebanyakkan skim kad perubatan memerlukan anda menyertai skim insurans nyawa. Kad perubatan keluarga ini tidak mewajibkan anda menyertai apa-apa skim insurans nyawa. (Namun anda juga boleh lampirkan kad perubatan ini sebagai rider tambahan kepada polisi takaful hayat jika perlu).

6. Kad Perubatan Tanpa Tunai – kad ini adalah plan cashless di mana anda tidak perlu bayar dahulu dan claim kemudian. Pihak takaful akan bayar terus kepada hospital panel.

7. Tiada Perkongsian Limit Perlindungan – di bawah pelan keluarga, setiap ahli mempunyai limit masing-masing. Contoh, plan minima kad perubatan keluarga memberikan RM100,000 perlindungan setahun untuk setiap ahli keluarga. Jika terdapat 4 anak dan ibubapa, iaitu 6 orang semuanya, maka perlindungan adalah RM100,000 setiap ahli keluarga.

8. Bayi Baru – setiap anak anda yang lahir akan dilindungi oleh pelan keluarga selepas satu bulan usianya tanpa bayaran lebih. (jika plan bersama anak atau plan family)

9. Faedah Penjagaan – membolehkan anda mendapat EXTRA makanan dan katil bagi menjaga anak di wad.

10. Pre & Post Hospitalization – anda juga boleh claim semula bil-bil rawatan selama 60 hari sebelum dan 120 hari selepas dimasukkan ke hospital. Rawatan sebelum dimasukkan ke hospital dan rawatan susulan selepas masuk hospital.

11. Perbelanjaan Rawatan - faedah perbelanjaan perubatan dan rundingan termasuk Akupuntur dan Fisioterapi selepas hospitalisasi.

12. Rawatan Pesakit Luar – anda boleh membuat tuntutan semula bil-bil rawatan pesakit luar di klinik dan hospital akibat kemalangan tanpa perlu dimasukkan ke hospital.

13. Hospital Bukan Panel – anda juga boleh membuat tuntutan semula bil hospital anda jika dirawat di hospital bukan panel.

14. Bilik dan Penginapan Tambahan di Luar Negara – tambahan bayaran untuk bilik dan penginapan membantu anda menanggung kos yang biasanya lebih tinggi di luar negara. (hanya North America, EC countries and Japan sahaja).

15. Pemindahan Perubatan Kecemasan – kami akan membayar perbelanjaan bagi kos pengangkutan yang perlu, khidmat perubatan dan bekalan perubatan dan / atau yang diaturkan AIA Services akibat pemindahan perubatan kecemasan. Had seumur hidup sehingga USD1 juta

16. Pelepasan Cukai – sijil ini boleh melayakkan anda untuk mendapat pelepasan cukai peribadi. (tertakluk kepada keputusan akhir oleh Lembaga Hasil Dalam Negeri).

17. Lebih 70 Panel Hospital – terdapat banyak panel hospital yang anda boleh gunakan di seluruh negara. Contoh SJMC, PANTAI, ASSUNTA, SUNWAY, DARUL EHSAN, SELANGOR MEDICAL CENTER, TAWAKAL KL, AMPANG PUTERI, DAMANSARA SPECIALIST, GLENEAGLE HOSPITAL dan sebagainya.

18. Carian Panel Hospital secara ONLINE – carian menggunakan applikasi "AIA locator" memudahkan anda mencari lokasi hospital panel yang berhampiran di mana sahaja anda berada menggunakan telefon pintar anda.

19. Penggunaan iPad Oleh Semua Perunding Kami – permohonan anda akan menjadi lebih cepat, lancar dan terurus.

20. Kadar Sumbangan Amat Rendah – Pakej individu serendah RM67 sebulan  dan serendah RM340 untuk satu keluarga (kadar sumbangan adalah mengikut umur)



Lagi Kelebihan Kad Perubatan AIA Public Takaful ADA BANYAK...

Dapatkan Konsultasi Percuma
Hubungi SMS/Whatsapp / Call 

Nasri +6019 3702629
Life planner: Kuala Lumpur, Selangor, N9, Perak.



Sediakan Perlindungan Untuk Anda Sekeluarga





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...