Friday, November 20, 2015

4 Cara Menghilangkan Wajah Berminyak



Mencuci Muka
Menjaga keberihan muka sangatlah penting. Untuk menghindari minyak berlebih cukup mencuci muka dengan sabun 2x sehari (jangan lebih). Kelebihan mencuci muka dengan sabun akan mengikis lapisan kulit wajah dan menjadi bahaya jika terpapar sinar matahari bahkan produksi minyak akan bertambah banyak.

Minum Air Putih
Minum 2 liter sehari akan menjaga metabolisme pada tubuh. Pada saat kegiatan yang ekstra jika tubuh mengandung banyak air, keringat akan lebih sedikit mengadung minyak.



Air Hangat
Handuk kecil di celupkan ke dalam air hangat kukuh yang telah dicampur sedikit garam, usapkan secara berlahan ke wajah. Rasakan sensasi kesejukannya setelah itu. Air hangat akan membuka pori wajah dan garam akan mengangkat kotoran pada wajah.
       Putih Telur
Gunakan sebagai masker. Caranya pecahkan telur dan pisahkan kuning dan putihnya. Kocok putih telur hingga berbusa. Oleskan ke wajah dan biarkan mengering.  Selanjutnya bersihkan dengan air hangat.

Tomat/Timun/Kentang
Ketiga buah ini dapat digunakan sebelum tidur. Caranya sangat mudah.cuci muka terlebih dahulu. Lalu Iris salah satu dari buah tersebut. Usapkan ke wajah, biarkan kering. Keesokkan harinya usap muka dengan handuk dan air hangat. Setelah itu bilas dengan air dingin untuk menutup kembali pori wajah.

Sumber: http://kesehatan96.blogspot.com/2013/11/merawat-wajah-berminyak.html#ixzz3mA5p2KFc

No comments:

Post a Comment

PENDAFTARAN SYARIKAT Syarikat ini telah didaftarkan secara sah dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) pada atas nama "One Stop Media Production" (SSM 002185302K ) bagi menjalankan urusan perniagaan secara online dan offline. Sekian, Terimakasih.

Bukti Kejujuran Syarikat KLIK SINI

GR

PA

fbcs

nas