Friday, September 11, 2015

Bercakap dengan Jin



Bagi peminat alam mistik atau nak tahu tentang alam mistik yang wujud di alam dunia, boleh la tengok cerita bersiri Bercakap dengan Jin. Sebenarnya saya tak sempat nak baca buku Bercakap dengan Jin yang popular pada tahun 1990 tak silap, sehingga terjumpa di facebook tentang buku ini. Bertambah pula tengok di Astro ada plak citer ni. Dah cancel nak baca buku ini, maklumlah tak ada masa. Jadi saya nak kasi tahu cerita ini dengar nya adalah kisah benar yang dialami oleh Tamar Jalis bersama dengan Datuk nya pada tahun 1980 an atau sebelum tahun tersebut. 
Orang melayu dahulu memang suka bela saka, untuk jaga kebun dan dusun. Tapi ada yang salah guna saka dan jin menyebabkan diri lari dari landasan Allah yang sebenar. Akibat senang dan sudah biasa dnegan kesenangan yang diberikan oleh para jin yang buat kerja kebun-kebun dan dusun, orang melayu tersebut bergantung harap yang sangat pada para jin, jadi ia menyebabkan syirik dengan memuja jin. 


Jadi pada sesiapa yang berminat nak tahu boleh la tengok cerita bersiri ni, masih lagi di tayangkan dalam siri ke 2 Astro. Lakonan yang plaing mantap adalah Dato Rahim Razali, yang lain tu kira ok  la so-so. Disebabkan jalan cerita ni adalah kisah benar itu yang menyebabkan nak tengok lagi cerita bersiri ini setiap minggu. 

Eh! korang ada tak yang mengalami masalah muka berjerawat dan nak hilangkan kedutan di bahagian mata dan pipi. Nak tahu ada produk terkini dari Feredea 

No comments:

Post a Comment

PENDAFTARAN SYARIKAT Syarikat ini telah didaftarkan secara sah dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) pada atas nama "One Stop Media Production" (SSM 002185302K ) bagi menjalankan urusan perniagaan secara online dan offline. Sekian, Terimakasih.

Bukti Kejujuran Syarikat KLIK SINI

GR

PA

fbcs

nas