Cara Bangun Awal Pagi



Ramai di kalangan gen y sekarang mengalami masalah nak bangun pagi pergi sekolah, kolej dan kerja. Sebab sekarang ada banyak gangguan bukan saja TV, malah smart phone. Yes, smart phone, whatsapp, facebook, wechat, instagram dan yang paling berbisa games. Ini boleh buatkan orang tak boleh nak tidur sebab rasa teruja dan seronok. 

Tapi ... kalau anda ada matlamat untuk buat sesuatu berkenaan dengan elemen smart phone anda, tak mengapa lah anda sampai tak tidur malam. Bagaimana pula pada orang yang makan gaji, dan hidup dengan bekerja dengan orang lain. Mestilah nak kena bangun awal supaya tak lamat pergi ke tempat kerja. 

Jadi saya nak share sikit tips pada anda yang liat nak bangun pagi. 

1) Tidur awal

2) Rancang nak buat breakfast yang sedap.
Anda boleh merancang nak buat breask fast macam pan cakes, hot dogs, burger, potatoes patties, sandwiches, dan bermacam lagi. Ini boleh buatkan anda terjaga sendiri sebab ada matlamat nak bangun awal pagi.

3) Tidur dalam keadaan yang gelap
Yes, janga buka lampu, tidur dalam keadaan yang gelap gelita boleh buatkan tidur anda lebih berkualiti dan bila anda bangun, badan anda terasa lebih segar dan bermaya. 

4) Minum air sebelum tidur

5) Pastikan tilam, bantal anda selesa

6) Matikan Power off handphone anda

7) Letak jam loceng atas meja, jauh dari tempat tidur. 

8) Planning yang agenda penting yang anda hendak lakukan besok. 


Selamat mencuba. 
Jika ada nak tampil lebih berkeyakinan di depan suami, agar dia sentiasa memuji anda, mantapkkan payudara anda agar nampak lebih seksi dan menggoda. 




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...