Gadis Pungut Rela Tak Kahwin Demi Nak Jaga Bapa Angkat


Seorang anak pungut yang ingin berjasa pada bapa angkatnya dapat terbela dalam siri inspirasi idream China. Kisahnya Deng Xuefang dibuang oleh keluarganya di pendalaman sewaktu dia masih lagi baby ditinggalkan kesejukan selama 4 jam, tapi masih lagi hidup dalam cuaca yang sejuk di China. Dipungut pula oleh seorang lelaki yang amat mengasihani dan membela anak perempuan ini sehingga mencapai dewasa. Pada saat gadis ini berumur 23 tahun, dia ingin menyembuhkan penyakit bapa angkatnya yang mengalami ashma kronik. Dia berjaya meraih simpati penonton dan berjaya medapat pembiayaan untuk perubatan bapak angkat dan pembelajaran dirinya dalam bidang medic. 
Tengok 2 kali video ni pun nangis lagi 



Saya tengok dua kali pun mengalirkan air mata, betapa bersemangat gadis ini sangat tabah dalam menghadapi cabaran dan semangat untuk berjuang terus hidup dan membalas jasa bapa angkatnya. 
Sepatutnya kita ambil iktibar agar terus berusahan untuk membalas segala pengorbanan ibubapa yang penat bersusah payah untuk membesarkan kita sehingga dewasa. 
Simple tapi penuh emosi.

Saya nak share kalai ada sesiapa yang mengalami masalah nak cari baju, blouse dan fesyen casual boleh klik sini 




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...