Sunday, October 26, 2014

4 Tips Menghilangkan Bekas Jerawat



Adakah anda sedang mencari cara-cara nak hilangkan bekas jerawat. Nak hilangkan juerawat yang baru lebih mudah dari bekas jerawat. Petua ini adalah untuk bekas jerawat yang baru, yang dah lama-lama kalau dah berlobang lagi la susah kan...Itulah sebabnya kena tahu cara-cara nak basuh muka dengan betul, Mencegah adalah lebih mudah dari merawat. 

Kalau dah ada bekas jerawat, boleh cuba petua ini yang diambil dari aylacream.com

1.      Menggunakan madu dan telur

Madu dan telur dapat digunakan sebagai bekas jerawat yang paling ampuh. Gunakan kedua bahannya secara bersama-sama agar hasilnya maksimal. Untuk menghilangkan bekas jerawat yang membandel pada wajah, Anda dapat membuat ramuan masker telur dan juga madu. Telur yang digunakan adalah putih telur. Penggunaan masker ini sebaiknya sebelum tidur sampai bangun lagi di pagi harinya.

2.      Menggunakan Lidah Buaya

Lidah buaya biasanya dikenal dengan obat alami penumbuh dan penyubur rambut. Namun Tahukah Anda, ternyata lidah buaya juga dapat dijadikan sebagai obat alami menghilangkan bekas jerawat. Untuk menghilangkan bekas jerawat dengan menggunakan lidah buaya sangatlah mudah, Anda tinggal ambil gel lidah buaya kemudian oleskan pada bagian wajah yang terdapat bekas jerawatnya. Lakukan hal ini secara rutin setiap harinya, maka bekas jerawat Anda berangsur-angsur akan menghilang.

3.      Menggunakan Air Jeruk Nipis

Jeruk nipis juga dapat digunakan untuk menghilangkan bekas jerawat yang membandel. Cara menghilangkan bekas jerawat secara alami dengan menggunakan jeruk nipis ini sama dengan yang lainnya, yaitu oleskan air perasan jeruk nipis pada wajah. Kemudian diamkan selama 10 sampai 15 menit lalu bilas dengan menggunakan air hangat.

4.      Menggunakan bawang putih

Untuk menghilangkan bekas jerawat yang ada pada wajah, Anda dapat menggunakan bawang putih. Caranya yaitu haluskan bawang putih kemudian oleskan pada wajah yang terdapat bekas jerawatnya.

Selamat mencuba. 

No comments:

Post a Comment

PENDAFTARAN SYARIKAT Syarikat ini telah didaftarkan secara sah dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) pada atas nama "One Stop Media Production" (SSM 002185302K ) bagi menjalankan urusan perniagaan secara online dan offline. Sekian, Terimakasih.

Bukti Kejujuran Syarikat KLIK SINI

GR

PA

fbcs

nas