Motivasi Diri Keluar dari Comfort Zone




Rasa selesa sememangnya ramai orang suka, tapi sebenarnya ia boleh memakan diri anda sendiri. Jantung anda akan mulai rasa kesakitan, kolestrol meningkat, pemakanan yang tidak sihat semuanya adalah disebabkan comfort zone dan tiada semangat dan haluan dan impian keluar dari kepompong zone selamat dan selesa. 
Dah berpuluh tahun bekerja di tempat yang sama, hidup dalam keadaan yang lebih kurang sama, tiada cabaran dalam hidup? Nantikan penyakit yang akan datang sebab tak ada excitement dalam hidup. Cuba kita buat sesuatu yang kita takut nak cuba, jantung kita akan berdegup dan mengepam dengan lebih pantas, aliran darah meningkat, kita pun cepat nak melawaskan pemakanan dan lemak kita akan lebih cepat terbakar, tak perlu exercise, tiba-tiba secara semulajadi anda akan merasakan tenaga anda lebih banyak digunakan dari biasa. Jadi cuba lakukan sesuatu yang anda takut lakukan. 
Perasaan yang paling takut adalah melakukan presentation dengan tujuan untuk menjual. Itu adalah antara excitement yang paling tinggi. Atau anda boleh cuba call orang yang anda tidak kenali dengan tujuan untuk mencari pasaran baru, cuba menegur orang yang anda tidak kenal untuk menambah jaringan pelanggan. Semua itu adalah satu ketakutan bagi ramai orang. Sedar atau tidak ia adalah kunci kejayaan dalam perniagaan. Ramai orang takut kena reject, tapi nak tak nak kita kena hadapi rasa ketakutan itu, atau kita nak berada di dalam comfort zone yang akhirnya membunuh diri kita secara senyap. 
Fikirkan masa depan dan letakkan matlamat yang tinggi. Allah suka pada hambaNYA yang kuat bekerja dan punyai matlamat yang besar.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...