‘Tolonglah pulangkan RM8juta

Kuala Lumpur: Sebuah agensi pengurusan haji dan umrah bukan saja gagal membawa kira-kira 2,000 pelanggannya menunaikan umrah, malah didakwa turut gagal memulangkan semula wang bakal jemaah terbabit yang berjumlah hampir RM8 juta.


Berikutan kegagalan agensi berkenaan, seorang ejennya yang juga pembimbing umrah (mutawif) mendakwa hidupnya kini serba tak kena selepas bakal jemaah meletakkan kesalahan ke atas bahunya. 
Mustapha Abdullah, 64, berkata agensi berkenaan sepatutnya menguruskan 2,000 bakal jemaah terbabit menunaikan umrah pada Mei, Jun dan Julai lalu, namun gagal berbuat demikian sehingga kini. 

“Agensi itu memberi alasan berdepan masalah untuk mendapatkan visa. Persoalannya, mengapa sehingga kini mereka tidak memulangkan semula wang yang setiap orang sudah membuat bayaran RM4,190 pada Mei lalu. - hmetro
----
Kesian betul dengan ustaz ni, dugaan yang hebat dia kena, 2000 orang akan cari dia tuk dapatkan duit haji, tak henti orang hubungi dia. Jadi pengajaran yang lain..cuba cek betul2 agensi tu sah ke tak? Ustaz ni dah lama dan banyk pengalaman jadi mutawif, lebih baik buka agensi sendiri.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...