Kecewa Tak Boleh Pakai Tudung Jadi Sales Girl di Butik KLCC

Kuala Lumpur: Amat mengecewakan apabila wanita Melayu yang memakai tudung menjadi mangsa diskriminasi untuk diterima bekerja oleh segelintir majikan swasta di negara ini yang mendaulatkan Islam sebagai agama rasmi.
Isu ini menjadi topik hangat dalam kalangan pengguna Internet selepas seorang pengguna Facebook (FB) dikenali sebagai Mira Kamil memuat naik status kekecewaannya selepas berulang kali permohonan kerjanya di sebuah butik ternama di sini, ditolak atas alasan dia bertudung.
Mira Kamil yang pernah menuntut di United Kingdom selama empat tahun dan sedang mencari kerja sementara memuat naik status itu di laman Facebook pada 1.59 petang Isnin lalu yang dikongsi hampir 8,500 pengguna Facebook.

“Kita memang nak pakai orang, tapi tak nak yang bertudung” dan “sorry, pakai tudung tak boleh kerja sini.” Itu antara kata-kata diterima Mira.
Foto
WARTAWAN Harian Metro melakukan penyamaran di salah satu pusat beli-belah terkemuka di ibu negara.

Bagi mendapatkan kepastian dakwaan Mira, wartawan Harian Metro melakukan penyamaran dengan memohon kerja di beberapa premis berkenaan. - hmetro

-----
Bagai pendapat Feredea, kita sebagai orang islam situasi di uk dan di negara barat lain walaupun islam itu minoriti tapi mereka tak bersikap perkauman. 
Di sini, di negara kita, adalah perkauman....
Maxis - pekerja-pekerja ramai india dan cina
Celcom - pekerja melayu
Digi - cina saja
Kan perkauman....kita sebagai pembeli ini lah ada kuasa dan hak tuk beli kat kaum mana....
Jadi sebelum nak minta kerja di KLCC, fikirkan dulu ye...dah kedai diorang suka hati la nak ambil siapa yang mereka nak kerja. Kita tak boleh nak cakap lebih-lebih.

                                      


Rasai Kuasa Tenaga Warna

Photon Utrasonic
Photon Ultrasonic
Hot and Cold Facial Steamer
Mesin Wap sejuk dan panas
Alat Kecantikan Wajah Terkini dan Terlaris Di Jepun, Mengebukan, Memutihkan dan Membunuh jerawat dan Mengurangkan Kedutan dengan pantas dan alat wap sejuk panas memecahkan partikel air ke tahap ion yang paling kecil. 


Bakar Lemak 3x Ganda Lebih Pantas

Bakar Lemak Dengan Pantas Dengan Wap Panas

Whatsup/Line/Wechat/SMS 018 263 7833 or SMS 013 308 4906 
-------------------------------------------------------------


Order Cake, Cupcake, Coklat Online
Order Cake, Cupcakes, Coklat online
Delivery ke rumah

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...