Kes belasah isteri dalam lif: Pegawai veterinar serah diri

Kes belasah isteri dalam lif: Pegawai veterinar serah diri
Suspek menyerah diri di Balai Polis Kuantan, semalam. - Foto Luqman Hakim Zubir
Kuantan: Pegawai veterinar yang membelasah isterinya dalam lif sebuah hospital swasta Bandar Perda dekat Bukit Mertajam, Pulau Pinang pada Isnin lalu, menyerah diri di Balai Polis Kuantan di sini, petang semalam.

Suspek berusia 36 tahun itu menyerah diri kira-kira jam 4.30 petang selepas menyedari perbuatannya itu tersebar luas menerusi laman sosial dan media.
Penjawat awam berasal dari Jerantut itu hadir sendirian menyerah diri dan siasatan awal polis mendapati suspek membelasah isterinya tanpa menyedari perbuatan itu dirakamkan kamera litar tertutup (CCTV).

Difahamkan, suspek mengaku memukul isterinya dan mendakwa serangan terbabit berpunca daripada provokasi isterinya, selain mengalami tekanan perasaan.

Suspek yang bertugas dengan Jabatan Perkhidmatan Veterinar (JPV) Daerah Jerantut itu, dikatakan dalam proses perceraian dengan isteri pertamanya. Dia juga sudah berkahwin dengan kakitangan sebuah agensi kerajaan di Jerantut sejak 2011.

Tahanan reman

Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Mohd Jasmani Yusoff, yang mengesahkan penahanan suspek, berkata lelaki itu akan diserahkan kepada Polis Pulau Pinang untuk tahanan reman.
“Kita akan menghantar suspek ke Bukit Mertajam, untuk siasatan lanjut mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan kerana mendatangkan kecederaan kepada isterinya, yang sabit kesalahan boleh dihukum penjara sehingga setahun atau denda sehingga RM2,000 atau kedua-duanya sekali,” katanya.

Selasa lalu, media sosial tempatan gempar apabila video seorang pekerja kilang dibelasah suami dimuat naik sehingga mengundang kemarahan orang ramai.

Video berdurasi dua minit 20 saat itu dimuat naik oleh adik mangsa, Mohd Yunus Ahmad Ramli, 31, selepas melihat kakaknya dipukul tanpa belas kasihan oleh suaminya dan mahu pihak berkuasa mengambil tindakan sewajarnya.

-------------
-------------------

Rasai Kuasa Tenaga Warna

Photon Utrasonic
Hot and Cold Facial Steamer
Photon Ultrasonic Alat Kecantikan Wajah Terkini dan Terlaris Di Jepun, Mengebukan, Memutihkan dan Membunuh jerawat dan Mengurangkan Kedutan dengan pantas dan alat wap sejuk panas memecahkan partikel air ke tahap ion yang paling kecil. 


Bakar Lemak 3x Ganda Lebih Pantas

Bakar Lemak Dengan Pantas Dengan Wap Panas

Whatsup/Line/Wechat/SMS 018 263 7833 or SMS 013 308 4906 
-------------------------------------------------------------


Order Cake, Cupcake, Coklat Online
Order Cake, Cupcakes, Coklat online
Delivery ke rumah

Blouse, Baju Muslimah, Dress, Jubah, Tops, Fesyen Terkini

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...