Kajian Kaitan Deodoran dan Kanser Payudara dari National Cancer Institute




Pada tahun 2002, telah dilaporkan satu kajian tentang kaitan antara kanser payudara dengan antiperspiran ketiak dan deodoran. Hasil kajian berkenaan tidak menunjukkan peningkatan risiko kanser payudara pada wanita yang menggunakan antiperspiran ketiak atau deodoran. Keputusan kajian juga menunjukkan tidak ada peningkatan risiko kanser payudara untuk wanita yang menggunakan pisau pencukur (bukan elektrik) dan antiperspiran atau deodoran ketiak, atau untuk wanita yang dilaporkan menggunakan deodoran antiperspiran di ketiak atau dalam 1 jam pencukur dengan pisau pencukur. Kesimpulan ini didasarkan pada wawancara dengan 813 wanita yang mengidap kanser payudara dan dengan 793 wanita tanpa sejarah kanser payudara.

Namun pada tahun 2003, dalam sebuah kajian yang berbeza, telah dikeluarkan satu penemuan  berhubung dengan kekerapan mencukur ketiak dan penggunaan antiperspiran/deodoran oleh 437 mangsa kanser payudara. Kajian ini mendapati bahawa umur wanita yang mendapat rawatan kanser payudara secara signifikan lebih awal pada wanita yang menggunakan produk berkenaan dan melakukan pencukuran ketiak mereka lebih kerap. Selain itu, wanita yang telah melakukan kebiasaan mencukur ketiak dan menggunakan antiperspiran dan deodoran  sebelum usia 16 tahun didapati mengidap kanser payudara pada usia lebih awal berbanding mereka yang melakukan kebiasaan tersebut lebih lambat.

Walaupun keputusan ini menunjukkan bahawa tabiat mencukur ketiak dan penggunaan antiperspiran serta deodoran mungkin ada kaitannya dengan kanser payudara, namun ia  tidak menunjukkan keputusan yang konklusif, berkenaan dengan hubungan diantara kebiasaan amalan berkenaan (tabiat mencukur ketiak dan penggunaan antiperspiran serta deodoran) dengan kanser payudara. - Journal of the National Cancer Institute 

-----------------------------


Jauhi kanser, dan cegah daripada awal sebelum terlambat



Deodoran Soft adalah dari minyak kelapa dara. 

Minyak kelapa dara merupkan satu kurniaan Allah yang digelar sebagai "Minyak Ajaib". Ianya merangkumi segala aspek termasuklah dari segi perubatan, kecantikan dan juga sebagai makanan tambahan. Disebabkan itulah ia merupakan satu anugerah yang akan terus kekal insyallah.  

Minyak kelapa dara adalah minyak yang diekstrak daripada buah kelapa yang segar (tanpa copra) dengan cara mekanikal dan semulajadi. Bagi melindungi dan mengekalkan khasiat penting dalam minyak kelapa dara, proses untuk menghasilkannya langsung tidak melibatkan sebarang bahan kimia, peluntur atau proses menghilangkan bau. Dengan ini, kita akan mendapat hasil yang mempunyai kandungan vitamin dan mineral yang tinggi sekaligus adalah amat sesuai untuk diminum dan dimakan dan ia bukanlah sekadar minyak seperti yang difahami oleh masyarakat. 


Minyak kelapa dara OASIS telah dikategorikan sebagai makanan dan telah disahkan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia yang dapat memberi pelbagai kesan yang positif kepada kesihatan penggunanya.




Whatsup/Line/Wechat/SMS 018 263 7833 or SMS 013 308 4906 
Harga RM 50 termasuk poslaju


Sebagaimana kebanyakan deodoran, deodoran BioAsli tidak berfungsi untuk menghalang pengeluaran peluh atau menghalang keringat, tetapi berfungsi menghilangkan kesan-kesan sampingan apabila seseorang berpeluh, meneutralkan bau keringat dan bertindak sebagai antiseptik, yakni dengan membunuh bakteria yang berperanan menguraikan peluh, penyebab bau yang tidak enak, selain menutupi bau.
Kehadiran minyak kelapa dara, yang bersifat anti bakteria, anti virus dan anti kulat sebagai komponen utamanya, menjadikannya sangat berkesan untuk menghalang sebarang aktiviti bakteria pada mana-mana bahagian luar kulit manusia yang berpotensi menghasilkan bau yang tidak diingini.
Selain itu minyak kelapa dara  yang terdiri dari MCFA sangat membantu memelihara mana-mana bahagian kulit yang terlibat. Minyak kelapa dara sangat berkeupayaan untuk membantu meningkatkan kadar pertumbuhan sel-sel baru menggantikan sel-sel kulit yang mati. Hasilnya kulit akan tetap anjal dan segar. Manakala kandungan antioksidan dalam minyak kelapa dara sangat berupaya menghalang sebarang tindak balas aktiviti radikal bebas, membantu melambatkan proses penuanan (kedutan) pada mana-mana bahagaian kulit yang terlibat.
Sesuatu yang menarik deodoran BioAsli bebas dari penggunaan sebarang paraben yang biasa digunakan dalam kebanyakan deodoran dan antiperspiran.Walaupun deodoran BioAsli sangat popular digunakan pada bahagian ketiak, namun ia juga sesuai digunakan pada mana-mana bahagian tubuh lain, yang biasa mengeluarkan bau yang tidak diingini, seperti di bahagian ari-ari, atau mana-mana bahagian lain yang difikirkan perlu.

---------------


Kapsul Minyak Kepala Dara Organik 

Whatsup/Line/Wechat/SMS 018 263 7833 or SMS 013 308 4906 
Harga RM 50 termasuk poslaju

Boleh telan minyak pure kelapa dara?

Whatsup/Line/Wechat/SMS 018 263 7833 or SMS 013 308 4906 
Harga RM 40 termasuk poslaju

Minyak Kelapa Dara Plus Madu

Minyak Kelapa Dara Plus Habbatussauda

Minyak Kelapa Dara Plus Lemon




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...