Rumah Moden Berbentuk Kepompong Di Pulau Jeju Korea

Posted in: 
Bagi sesiapa yang minat drama Korea dan layan Kepop tu pasti tahu satu tempat di Korea bernama Pulau Jeju.

Di pulau tersebut, baru-baru ini firma senibina Planning Korea telah menghasilkan satu reka bentuk yang unik bagi kondominium mewah yang berasaskan ciri-ciri semulajadi.



Cocoon House atau Rumah Kepompong dilengkapkan dengan kolam renang outdoor yang menghadap laut, dapur dan ruang tamu, bilik persidangan, perpustakaan kecil dan taman di atas bumbung.

Apa yang menarik perhatian bagi rekaan kondominium ini adalah berdasarkan namanya, iaitu struktur berbentuk kepompong yang terletak di bahagian tengah rumah tersebut. Tingkap bulat pada kepompong tersebut boleh dibuka dan ditutup bergantung kepada suhu dan kelembapan luaran dan dalaman struktur tersebut, membuatkannya seolah-olah seperti kepompong yang sebenar.
cocoon-house
Kondo yang bakal dibina di Pulau Jeju yang diiktiraf sebagai tapak warisan dunia oleh UNESCO ini akan mula dibina pada September 2012 dan dijangka siap pada tahun 2015. Sebaik sahaja siap dibina, ianya akan dilengkapi dengan pelbagai kemudahan resort seperti pusat membeli-belah, kasino, hotel, pusat kesihatan, dan lebih banyak kondominium mewah.
cocoon-house
jeju-island-luxury-condominium
pulau-jeju-korea
Sumber dari Archdaily
http://www.kfeinblog.com

Wah...rumah ini memang lain dari lain....bentuk macam berada di planet marikh...dan seperti berada di zaman 3000 rasa muda saja duduk di rumah ni..agak2 bila boleh merasa dapat rumah camni? 

--------------------------------------------------------------
Rumah cantik saja tak memadai... bentuk badan, fizikal dan dalaman juga penting...betul?
Rasa nak lebih cantik dan menarik tuk keyakinan diri dan kebahagiaan rumahtangga?

Gabungan herba-herba ini dapatkan montokkan dan anjalkan payudara dan punggung, ketatkan faraj, dan jadikan kulit lebih cantikan halus dan gebu 100% herba sahaja, halal dan suci PM Feredea Power atau terus 
whatsup 018 263 7833 PM Feredea Power 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...