Kelebihan Biji Seabucthorn



Kelebihan Seabucthorn
Hari ini aku kongsikan sejenis buah yang kaya dengan khasiatnya dan menjadi penawar segala penyakit dan luka. Pernah dengar nama buah Seabucthorn? Jom kita baca apa kelebihan dan khasiat buah ini.

Kira2 25 hingga 40 juta tahun pokok seabuckthorn berkembang menjadi belukar tebal. Pokoknya yang berduri dengan bentuk yang langsing panjang 3-8 cm dengan ketinggian kira-kira 0.5 hingga 6 meter. Pokok seabuckthorn boleh membesar hingga 18 meter di dalam tanah gersang dan berpasir. Mampu menghadapi cuaca sejuk dan tanah yang baik.
Tumbuhan seabuckthorn dipisahkan kepada tumbuhan betina dan jantan. Proses itu akan mengeluarkan bunga jantan berwarna coklat. Debunga. Spesies tersebar angin. Tumbuhan betina menghasilkan seabuckthorn saiz 6 - 9 mm. Ini membuktikan seabuckthorn kaya dengan vitamin dan mineral termasuk vitamin C + A + E + karotena + karotenoid + asid lemak + asid amino yang penting untuk tubuh.
Sedikit info tentang kelebihan buah seabucthorn
Anti tumor atau kanser
Darah + jantung + otak + ketahanan kepada otot jantung. Aliran darah. Pembangunan sistem peredaran darah, tisu otot jantung. Rawatan gejala-gejala yang disebabkan oleh radang tekak supaya mati sesak nafas. Menggalakkan kerja-kerja jantung. Meningkatkan fleksibiliti saluran darah. Pencegahan darah beku. Mengurangkan lemak dalam darah.
Hasilnya, sel-sel darah. Tambah sel-sel darah putih. Fungsi sel darah merah.
Mempercepatkan rawatan gejala perut. Meningkatkan perkumuhan kelenjar usus. Perut dan rembesan kelenjar liur rawatan kecederaan hati toksik.
Anti-penuaan.
Mengurangkan bengkak.
Membantu memendekkan masa untuk membaiki tiga tahap terbakar dan luka2 dari penyakit radiasi.
Meningkatkan keupayaan menahan sejuk. Bakteria tahan aerobik dan rintangan untuk keletihan. (sesuai untuk sesiapa yang pergi ke tempat sejuk)
Membangun dan menggalakkan metabolisme. Mengukuhkan kedua-dua fizikal dan kecerdasan kanak2
Dan banyak lagi...

Punyai Masalah Matching Color?
Sinar Jahitan punyai koleksi
Jubah, Dress, Blouse, Shawl, Hanbags, Clutches, Shoez
berbagai warna dan sepadan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...