Jangan Pakai Coli Berdawai Besi






Sering memakai coli atau bra berdawai besi ternyata boleh meningkatkan risiko menghidap kanser payudara.

Salah satu cara untuk mencegahnya ialah kurangi penggunaan coli atau bra dan urut payudara secara teratur. Satu penelitian yang melibatkan 4700 wanita telah diselidiki bahawa penggunaan coli atau alat penyokong payudara terbukti meningkatkan risiko kanser/ barah payudara. Berbanding wanita yang tidak pernah memakai coli sama sekali, wanita yang sering memakai coli mempunyai risiko yang lebih tinggi terkena kanser payudara. Ini adalah disebabkan oleh tekanan lilitan coli di dada boleh membatasi aliran racun yang akan keluar dari payudara. Selain dari itu, tekanan yang ketat dari coli boleh menyebabkan terhimpitnya pembuluh darah limfa sehingga aliran pembuangan toksin dari payudara boleh tersekat.

Oleh itu, untuk menghindari risiko kanser payudara yang disebabkan oleh coli atau penyokong payudara, disarankan seseorang wanita itu memakai coli tidak lebih dari 12 jam sehari selain dari memilih coli yang tidak terlalu ketat yang boleh ‘melemaskan’ payudara.

Selain itu, terapi urut payudara juga disarankan untuk melancarkan aliran darah dari dan ke payudara. Urutan lembut pada payudara dipercayai boleh memberi manafaat positif dan mengurangi risiko terkena kanser payudara. Urutan dengan tekanan lembut dan sederhana sangat berpengaruh bagi meningkatkan limfa dan aliran darah ke payudara. Bagaimana caranya ?

Mula-mula sekali haruslah tahu bahawa tekstur payudara setiap wanita adalah berbeza. Tekanan urutan juga harus disesuaikan dengan tekstur payudara tersebut. Payudara yang bertekstur lunak sebaiknya diurut secara lembut sedangkan payudara yang bertekstur lebih keras boleh diurut dengan tekanan sederhana. Urutan payudara harus dilakukan sekerap yang mungkin terutamanya 3 hari setelah habis haid. Jangan cuba gunakan minyak urut yang panas ! Ini akan mencederakan tekstur kulit payudara anda nanti !

Usahakanlah sendiri demi menjaga kesihatan payudara serta dapat mengelak dari penyakit kanser payudara yang menjadi pembunuh nombor satu bagi kaum wanita sekarang ini.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Montokkan, Anjalkan dan payudara yang kendur, jatuh dan kecil. Anda pasti tampil menawan di hadapan suami anda. Percuma gel mirifica yang gel sapuan luaran extrak herba pueraria mirifica, ginseng dan africana yang terbukti berkesan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...