3 Gaya Hidup Tidak Sihat

Ribuan rakyat Malaysia kini mengamalkan gaya hidup tidak sihat. Ia merupakan punca kepada penyakit merbahaya di kalangan masyarakat. Antara gaya hidup tidak sihat yang diamalkan adalah:

Kurang rehat dan tidur
Ada yang mengambil remeh perkara ini. Jika anda kurang rehat dan tidur, ia boleh mengundang pelbagai penyakit di samping melemahkan sistem ketahanan badan, daya igatan, tekanan darah tinggi dan sebagainya. Tempoh tidur terbaik adalah lapan jam sehari di mana ia mampu membantu metabolism berjalan dengan lancar dan  membina sel-sel baru.

Tidak sarapan pagi
Sarapan pagi adalah penting untuk mencergaskan otak. Selain itu, karbohidrat yang diambil pada waktu pagi akan merangsang paras glukos dan mikro nutrien dalam otak.

Merokok
Rokok sememangnya boleh mendatangkan pelbagai penyakit kronik seperti mudah mendapat strok dan juga penyakit jantung. Di samping itu, ia turut memberi impak negatif kepada sistem tubuh badan kita.

You all para wanita sekalian, kena jaga body, agar sentiasa cantik, mantap, ramping dan menawan, Kan you all nak mulakan hidup baru dengan jodoh yang baru, barang second kan... kenalah gilap balik kasi cun melecun macam anak dara.. .well lagi mantap dari anak dara tau...So admin nak share pakai la korset agar nampak lebih cantik dan menarik...Try islalisa corset



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...