2 senaman mudah untuk kuruskan peha



Berikut adalah panduan untuk senaman “kerusi bayangan”:
Berdiri tegak sambil bersandar pada dinding.
Rehatkan tangan pada dinding dan turunkan badan perlahan-lahan. Turunkan badan sehingga kedudukan badan seperti sedang duduk. Bayangkan anda sedang duduk di atas kerusi.
Bila anda sudah ‘duduk’, cuba bertahan selama mana yang anda boleh sebelum anda berdiri tegak semula. Kebanyakan orang hanya boleh bertahan untuk beberapa saat sahaja pada permulaan. Setelah membiasakan diri, anda pasti akan dapat bertahan lebih lama.
Pastikan badan anda tegak semasa ‘duduk’.
Cuba capai 10 saat pada permulaan, dan bertahan sehingga 1 minit setelah melakukannya 
 



Kaedah Larian termasuk salah satu olahraga yang paling senang dilakukan tanpa perlu kekuatan untuk melakukannya. Selain mudah, larian juga boleh membantu menurunkan berat badan, mengurangkan massa otot peha, dan membuat tubuh selesa.
Lari yang dimaksud disini bukan lari laju ya. Kenapa? Karana jika kamu melakukan lari  secara laju sebenarnya boleh membuat peha semakin besar. Oleh sebab itu, berlarilah secara perlahan sekitar 30-60 minit untuk mendapatkan peha yang kurus dan cantik.

Exercise? Sis pakailah sport bra pasti rasa lagi selesa. Melompat pun tak rasa goyang buah dada.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...