Berat Naik Selepas Kahwin? Amal Tip Ini Berat Naik Selepas Kahwin? Amal Tips Ini!

Berat Naik Selepas Kahwin? Amal Tip Ini Berat Naik Selepas Kahwin? Amal Tips Ini!




Pertambahan berat badan yang cukup drastik memang menjadi masalah yang sering dihadapi oleh wanita-wanita yang lepas bersalin.Menerusi Boldsky.com, berat badan meningkat ini disebabkan oleh perubahan hormon yang terjadi selepas melahirkan dan berpantang.

Masalah utama para wanita atau ibu-ibu ini adalah perut yang buncit dan bahagian pinggul makin membesar.Banyak pantang larang yang perlu diamalkan dalam mencapai berat badan yang diingini.Disini saya menyediakan tips untuk anda.


Jika kaum wanita bermasalah dengan berat badan dan berniat mahu dapatkan berat badan ideal, beberapa tip ini sangat sesuai untuk korang. Jom semak!


1. Elak nasi
Nasi adalah salah satu makanan yang mempengaruhi naik berat badan terutama jika anda langsung tidak bersenam. Cuba elak ambil nasi jika mampu, lebihkan lauk dan buah sebagai pengganti nasi.


2. Tukar menu
Atau anda boleh tukar dengan makan beras merah, kentang rebus, dan roti gandum agar berat badan boleh dikontrol dengan baik.


3. Utamakan menu omega
Perkayakan sajian makanan yang kaya adengan omega 3 seperti salmon, tuna, kacang, minyak zaitun, dan banyak lagi. Makanan-makanan ini akan membantu menurunkan berat badan anda dan juga menjaga kesehatan tubuh.Adalah amat penting dalam diet kita mengambil makanan yang seperti ini sebagai menu utama.


4. Ketepikan makanan ringan
Elak makanan ringan. Ini akan meningkatkan level gula darah dan juga menurunkan tingkat metabolisme. Makanan ini juga mengandung 'lemak jahat' yang menaikkan berat badan.




Pakai Korset tuk dapatkan bentuk badan yang kurus, ramping dan cantik dengan pantas dan selamat 





Jom kita bersenam bersama dan tingkatkan motivasi dan energi mulakan hidup dengan lebih sihat cergas.. Pemakaian sport bra mampu berikan semangat, feel dan keselesaan yang berganda pada mereka yang aktif bersukan. Cubalah Islalisa Sport Bra. Dah ramai yang cuba, memang akan pilih sport bra untuk pakaian harian mereka. Selesa, sakit tengok dan sakit belakang pun hilang. Pilihalah sport bra pilihan anda. 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pad Wanita Herba Wangi VS Pad Sintetik? Mana yang bagus?

Banyak jenama bercakap tentang bagaimana pad organik / tampon hebat tanpa racun dan peluntur klorin, tetapi mereka hampir tidak bercakap ten...