Monday, February 10, 2014

Tips Kuruskan Badan

Makan sememangnya penting untuk tubuh kita tetapi jika kebiasaan ini tidak terkawal, apa yang akan terjadi? Semestinya tumpukan lemak akan menganggu aktiviti harian dan menjadi sumber penyakit. Jadi, bagaimana cara untuk mengurangkan nafsu makan?

Patuhi jam makan

Perhatikan dan patuhi jam makan anda. Makan selepas jam 8 malam hanya akan membuatkan lemak terkumpul dalam badan sahaja. Terlambat makan juga akan merosakkan pencernaan anda. Pada waktu malam, tubuh memproses vitamin dan mineral serta memperbaiki sel-sel yang rosak. Jika anda makan pada jam lebih pukul 8, kemungkinan proses mtabolisme tubuh akan menurun.


Jangan malas

Jangan sampai anda terjebak pada keadaan ini jika anda sedang berusaha diet. Misal ketika anda sedang sendirian di rumah, anda cenderung memilih makanan segera atau makanan ringan yang hanya mengenyangkan beberapa saat. Akibatnya pada tengah malam anda kembali lapar.

Atur hidangan makanan

Jika anda sering makan di meja makan dengan pelbagai macam hidangan, ubah kebiasaan ini . Anda akan cenderung mengambil makanan bila pinggan anda mulai kosong. Ambil makanan dalam hidangan yang sewajarnya kemudian cari tempat makan di bilik lain. Anda juga boleh menambah makanan pencuci mulut untuk mengakhiri santapan anda.

Menggabungkan makanan

Makanan yang baik terdiri dari berbagai macam hidangan, misalnya anda melengkapi makan tengah hari anda dengan karbohidrat, sayur-sayuran, lemak sihat dan buah – buahan. Ketahui tentang kombinasi makanan yang akan memberikan tenaga dan tidak membuat anda cepat lapar. 
sumber penpatah.blogspot.com

Montokkan, Anjalkan dan payudara yang kendur, jatuh dan kecil. Anda pasti tampil menawan di hadapan suami anda. Percuma gel mirifica yang gel sapuan luaran extrak herba pueraria mirifica, ginseng dan africana yang terbukti berkesan

No comments:

Post a Comment

PENDAFTARAN SYARIKAT Syarikat ini telah didaftarkan secara sah dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) pada atas nama "One Stop Media Production" (SSM 002185302K ) bagi menjalankan urusan perniagaan secara online dan offline. Sekian, Terimakasih.

Bukti Kejujuran Syarikat KLIK SINI

GR

PA

fbcs

nas