Friday, September 27, 2013

Lipas dalam bungkusan makanan untuk diberikan pada pelanggan

Shah Alam: Tiga pemilik restoran di Jalan Setia Prima P di sini, diarah menutup perniagaan mereka selama dua minggu selepas membiarkan lipas dan tikus berkeliaran di tempat simpanan bahan mentah yang akan digunakan sebagai hidangan kepada pelanggan, semalam.
Tindakan itu diambil selepas pihak berkuasa tempatan, iaitu Majlsi Bandaraya Shah Alam (MBSA) mendapati mereka tidak menjaga kebersihan premis dan menjalankan perniagaan dalam keadaan kotor, sekali gus gagal mematuhi arahan yang dikeluarkan MBSA.

Pengarah Jabatan Perkhidmatan Bandar MBSA Dr Roslan Fadzil berkata, operasi yang dijalankan dengan kerjasama Bahagian Pelesenan dan Penguatkuasaan majlis itu melakukan pemeriksaan mengejut terhadap 43 premis perniagaan membabitkan gerai makanan dan restoran di sekitar bandar raya itu.

“Sebelum ini, pemilik premis di kawasan berkenaan sudah diberi amaran agar menjaga kebersihan atau menghadapi tindakan menutup perniagaan jika kebersihan premis mereka didapati kurang memuaskan.

“Tindakan itu juga dikenakan terhadap pemilik premis yang masih berdegil dan tidak membuat sebarang perubahan sebagaimana yang disyorkan kepada mereka. “Kita mengambil langkah berkenaan (amaran) untuk membolehkan peniaga memperbaiki mutu kebersihan di premis masing-masing supaya pelanggan yang datang akan lebih selesa dan tidak menjejaskan kesihatan mereka,” katanya. - hmetro
-------------------------

Korang nak tahu tak kompaun yang dikenakan hanyalah RM300 kalau peniaga tak jaga kebersihan, kalau sebulan boleh dapat dalam puluhan ribu ringgit setakat RM300 tu celah gigi je... sebab tu lebih kena warning tutup pastu buat balik..
sebenarnya kebersihan ini satu habit, kalau tak buat awal-awal dari segi kerja..memangla lipas akan beranak pinak macam ini..memanglah perkara biasa bagi peniaga warong dan restoran...kita sebagai pembeli kenalah selalu ingat tuk masak dari rumah...kalau nak jaga kebersihan. Kalau kat rumah bukan main lagi bersih...tapi kalau kat warong tutup mata jer la..hehehehhe...nak buat camne...tak ada masa nak masak....
------------------------


 Jom !! kita singgah sebentar
Montokkan, Anjalkan dan payudara yang kendur, jatuh dan kecil. Anda pasti tampil menawan di hadapan suami anda. Percuma gel mirifica yang gel sapuan luaran extrak herba pueraria mirifica, ginseng dan africana yang terbukti berkesan. 



No comments:

Post a Comment

PENDAFTARAN SYARIKAT Syarikat ini telah didaftarkan secara sah dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) pada atas nama "One Stop Media Production" (SSM 002185302K ) bagi menjalankan urusan perniagaan secara online dan offline. Sekian, Terimakasih.

Bukti Kejujuran Syarikat KLIK SINI

GR

PA

fbcs

nas