Monday, June 10, 2013

Ameng Spring Insaf Di Penjara

ohartis-Ameng-spring
Imbasan zaman kebahagian Ameng dan Keluarga

Pasti ramai yang sudah tahu isu dadah yang membabitkan penyanyi kumpulan Spring iaitu Ameng sehingga menyebabkan beliau meringkut di dalam penjara. Ameng ditahan di Penjara Kluang selama 8 tahun bermula pada April 2011.
Baru-baru ini Ameng muncul memberi ucapan dalam Majlis Jalinan Kasih Bersama Media anjuran Jabatan Penjara Malaysia di Hotel Palm Garden dan menegaskan dia kini sudah bebas daripada najis dadah semenjak menjalani pemulihan didalam penjara.
“Saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada Jabatan Penjara Malaysia kerana menyokong saya dan mengembalikan saya sebagai manusia normal. Dengan erti kata lain, Jabatan Penjara Malaysia telah mengembalikan saya menjadi seorang penyanyi yang sebenar, seorang penyanyi pada hari ini yang bebas tanpa dadah.
“Kini, Ameng Spring bukan lagi Ameng yang dahulu. Kini, Ameng Spring adalah Ameng yang baru…Ameng yang bebas daripada dadah.” Jelas Ameng.
frontpage
Menurut Ameng juga, dia bersyukur kerana dia banyak belajar erti kehidupan sebenar dan dapat menyelami banyak ilmu agama di dalam penjara, malah dia juga teruja mencuba bidang baru iaitu belajar bertaranum dalam membaca Al-Quran.
“Sekarang saya giat belajar bertarannum Al-Quran. InsyaAllah kalau saya panjang umur, kalau ada rezeki saya apabila dibebaskan nanti, saya berazam selain daripada melahirkan lagu-lagu dalam bentuk CD (cakera padat), saya juga berniat ingin merakamkan ayat-ayat suci Al-Quran. Dan saya berharap semoga Allah S.W.T memakbulkan impian saya,” kata Ameng lagi.
Ameng kini ditahan di Penjara Kluang, Johor bagi menjalani hukuman penjara lapan tahun dan 10 bulan, serta dikenakan 10 sebatan oleh Mahkamah Sesyen Melaka pada 12 April 2011 kerana kesalahan dadah.

--------------------
Elak dadah...dah elok2 ada famili, boleh cerai berai, kareer pun musnah, tapi Allah masih lagi berikan peluang atas rahmat dan kasih sayangnya....Semoga Ameng cepat sedar dari kesilapan dan tidak lagi mengulangi ambil dadah. Semoga hasratnya tuk buat lagu islam tercapai...amin...mari kita sama2 aminkan...

-----------------------

Penaja Atikel


Montokkan, Anjalkan dan payudara yang kendur, jatuh dan kecil. Anda pasti tampil menawan di hadapan suami anda. Percuma gel mirifica yang gel sapuan luaran extrak herba pueraria mirifica, ginseng dan africana yang terbukti berkesan. 
Dapatkan info yang lebih http://bit.ly/13rpYha
PM Sekarang! 
 PM Feredea Power Sekarang! klik http://www.facebook.com/feredeapower pm di atas
atau sms 018 263 7833 (power)
Percuma Gel Yang Terbukti Berkesan Formula dari Perancis

No comments:

Post a Comment

PENDAFTARAN SYARIKAT Syarikat ini telah didaftarkan secara sah dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) pada atas nama "One Stop Media Production" (SSM 002185302K ) bagi menjalankan urusan perniagaan secara online dan offline. Sekian, Terimakasih.

Bukti Kejujuran Syarikat KLIK SINI

GR

PA

fbcs

nas